ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး) - အသုံးက်ရဲ႕လား .... စာအုပ္အဖုံး ဖုံးျခင္း


ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး) - အသုံးက်ရဲ႕လား .... စာအုပ္အဖုံး ဖုံးျခင္း
(မိုုးမခ) ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၊ ၂၀၁၅

ၾကံဳခဲ့ရတာေလး ျပန္ေအာက္ေမ့မိတယ္။ တေန႔ေတာ့ အတန္းပိုင္ဆရာမက မွာလိုက္တယ္၊ မနက္ျဖန္ စာအုပ္ေတြ အဖုံး ဖုံးလာပါ။ အဖုံး ဖုံးထားတာပဲ ျမင္ခ်င္ပါတယ္တဲ့။ အိမ္ျပန္ေရာက္ ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ၾကီး ထိုင္ခံုေပၚ ဘုတ္ခနဲခ်။ အိမ္တအိမ္လုံးကို တခုေသာ အၾကည့္ျဖင့္ၾကည့္၊ အဖုံး ဖုံးလို႔ရတဲ့ စာရြက္ထူထူ ေကာင္းေကာင္းေတြ ဘယ္မွာရွိလည္း ဆိုၿပီး။ တိုင္းမ္း တို႔ နယူူးစ္၀ခ္ တို႔လို မဂၢဇင္းေဟာင္းေတြဟာ အဖုံးဖုံးလို႔ အေတာ္ေကာင္းတဲ့ စာရြက္ေတြရွိတဲ့ မဂၢဇင္းေတြပါ။ အတန္းငယ္ေတာ့ အဲဒီေတြမွာပါတဲ့ အဂၤလိပ္စာေဆာင္းပါးေတြ အကုန္ မဖတ္ႏိုင္ပါ၊ တခ်ိဳ႕သာ နည္းနည္းပါးပါး ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေဟာင္းေတြရွာၿပီး အဖုံးအျဖစ္သုံးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕တေလကို ျပကၡဒိန္အေဟာင္းက စာရြက္ေတြနဲ႕ ဖုံးပါတယ္။ အဖုံးမေလာက္ခဲ့ရင္ စာရြက္ထူထူထဲထဲ ရွိတာ လိုက္ရွာၿပီး အဖုံးအျဖစ္သုံးပါတယ္။ တညလုံး စာအုပ္ဖုံးတာနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ပါတယ္။ အဖုံးဖုံးၿပီးသား စာအုပ္ေတြကို လြယ္အိပ္ထဲ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထည့္ထားၿပီး အိပ္ပါေတာ့တယ္။

မနက္ ေက်ာင္းတက္၊ ဆရာမကို ဖုံးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြျပ၊ စာသင္ႏွစ္တႏွစ္လုံး အဖုံးရွိလို႔ စာအုပ္မနာပါ။
ျပန္တြက္ၾကည့္တယ္။ စာအုပ္ဘယ္ႏွစ္အုပ္ေလာက္ ဖုံးခဲ့ရသလဲ။ ဆိုပါစုိ႔၊ န၀မတန္းမွာဆုိရင္ ဘာသာရပ္က ေျခာက္ဘာသာရွိတယ္။ ျမန္မာစာ၊အဂၤလိပ္စာ၊ သခၤ်ာ၊ပထ၀ီ၀င္၊ သမိုင္း၊ အေထြေထြသိပၸံ လို႔ ဆိုၿပီး ေျခာက္ဘာသာ ရွိတယ္။ ျမန္မာမွာ ျမန္မာသဒၵါ က သက္သက္တအုပ္၊ ျမန္မာစကားေျပ (ဇာတက) က တအုပ္၊ ျမန္မာကဗ်ာက တအုပ္၊ ျမန္မာစာမွာ ခ်ည္းပဲ သုံးအုပ္ရွိပါၿပီ။ တခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ စာစီစာကုံး ေရးဖို႔ တအုပ္သက္သက္ ထားခိုင္းတာကို ရပ္ကြက္ထဲ ေဘာလုံးကန္ဖက္ အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ေျပာတာ ၾကားဖူးပါတယ္။ သင္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းမွာ သဒၵါဆရာမက စာစီစာကုံးစာအုပ္အျဖစ္ သီးသန္႔ မထားခိုင္းဘဲ သဒၵါေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကို အလယ္တည့္တည့္က စၿပီးေရးခိုင္းပါတယ္။ သူပဲ သဒၵါသင္၊ သူပဲ စာစီစာကုံးသင္တာ ဆိုေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဖတ္စာအုပ္နဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္(မွတ္စုစာအုပ္) ရွိေတာ့ ေျခာက္အုပ္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဘာသာရပ္သင္ ဆရာလည္း သုံးေယာက္ရွိပါတယ္။ သဒၵါဆရာ (သဒၵါ၊ စာစီစာကုံး) က သက္သက္၊ စကားေျပက သက္သက္၊ ကဗ်ာက သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕အခ်ိန္ သူ၀င္သင္၊ ဆိုင္ရာ ဆရာမ လာရင္ ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြ လြယ္အိတ္္ထဲက ထုတ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေက်ာပိုးအိတ္ေတြ ေပၚစျပဳေနေပမယ့္ လြယ္အိတ္သာ အသုံးမ်ားၾကပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာမွာေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္က ႏွစ္အုပ္ပဲ ရွိပါတယ္။ သဒၵါ နဲ႔ သင္ရိုးျပဌာန္း စာအုပ္ အတြက္ပါ။ တခ်ိဳ႕ ဆရာ၊ဆရာမေတြကေတာ့ သတ္ပုံစာအုပ္ဆိုၿပီး တသီးတျခား တအုပ္ထားခိုင္းတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီ န၀မတန္းမွာ အဂၤလိပ္အတြက္ ေလ့က်င့္ခန္း ႏွစ္အုပ္ယူပါတယ္။ ဖတ္စာအုပ္က တအုပ္တည္း၊ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္က ႏွစ္အုပ္၊ ဒီေတာ့ သုံးအုပ္ပါ။ သင္တာက တေယာက္တည္းက သင္တာပါ။ သခ်ာၤမွာ ထူးျခားတာက ဖတ္စာအုပ္က တအုပ္တည္းပါ။ (မွတ္ခ်က္။  ။ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဖတ္စာအုပ္ကို ႏွစ္အုပ္ခြဲတာ ေတြ႔ရပါတယ္)။ သူ႔ကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲထားတယ္။ ရိုးရုိးသခ်ာၤနဲ႔ ဂ်ီၾသေမႀတီသခ်ာၤ။ သင္တဲ့ ဆရာလည္း ႏွစ္ေယာက္ခြဲပါတယ္။ သုံးအုပ္ျဖစ္သြားေပါ႔။ မွတ္မိပါေသးတယ္ သခ်ာၤ(၂) ဆိုၿပီး ေခၚပုံေလးေတြပါ။  ဂ်ီၾသေမႀတီသခ်ာၤကို ေခၚတာပါ။ ျမန္မာလို သခ်ာၤႏွစ္လို႔ မသုံးဘဲ သခ်ာၤတူးလို႔ သုံးပါတယ္။ သင္တဲ့ ဆရာ၊ဆရာမလည္း သခ်ာၤတူး ဆရာ၊ သခ်ာၤတူးဆရာမလို႔ တြင္ပါတယ္။ သခ်ာၤရုိးရိုးသင္တဲ့ ဆရာ၊ဆရာမကိုေတာ့ သခ်ာၤဆရာ၊ သခ်ာၤဆရာမလို႔ပဲ ေခၚပါတယ္။

ျမန္မာစာမွာလည္း သဒၵါဆရာ၊ စကားေျပဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာဆိုၿပီး ေခၚေလ့ရွိပါတယ္။ ေဟ့ ... ကဗ်ာဆရာ လာၿပီဆိုရင္ ကဗ်ာ ဖတ္စာအုပ္ဆြဲထုတ္ဖို႔ပဲ စဥ္းစားမိခဲ့ပါတယ္။ သင္တဲ့ဆရာက အသက္ႀကီးတဲ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး ဆိုရင္ ေဟ့ ... ကဗ်ာဆရာႀကီး လာၿပီ၊ ကဗ်ာဆရာမႀကီးလာၿပီလို႔ အတန္းကို ႏွိဳးေဆာ္ရပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ အေခၚအေ၀ၚရဲ႕ ေနာက္တမ်ိဳး အဓိပၸါယ္ကို မစဥ္းစားခဲ့ပါ။ ကဗ်ာေတြ သင္တဲ့ ဆရာမို႔လို႔ ကဗ်ာဆရာလို႔ေခၚသည္ေပါ႔။ ကဗ်ာေရးသူကိုလည္း ကဗ်ာဆရာလို႔ ေခၚေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းမွာ ေခၚေနတာနဲ႔ ေခၚပုံတူေနေၾကာင္း ေတြးခဲ့မိသင့္ပါတယ္။ ကဗ်ာသင္တဲ့ ဆရာ၊ဆရာမေတြဟာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကို ကဗ်ာစပ္သူေတြ ကဗ်ာ့ဥာဏ္ကြန္းျမဴးသူေတြ ျဖစ္လာဖို႔ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာေတြပါ။ ကဗ်ာဆရာေတြေၾကာင့္ ကဗ်ာဆရာေတြ ျဖစ္လာတယ္ေပါ႔။ သင္ေပးတဲ့ ကဗ်ာဆရာေၾကာင့္ ေရးစပ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။ ကဗ်ာသင္တဲ့ ဆရာေတြဟာ သူတို႔ကို္ယ္တိုင္လည္း ကဗ်ာေရးသူ ကဗ်ာဆရာေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အခုထက္ထိ ၾကံဳရင္ ၾကံဳသလို မူလတန္း၊အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာေတြ ျပန္ျပန္ေတြးၿပီး အသံေန အသံထားနဲ႔ ျပန္ရြတ္ရြတ္ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီ ကဗ်ာဖတ္စာအုပ္ေလးေတြ စုထားဖူးပါတယ္။ အားတိုင္း ျပန္လွန္၊ ျပန္ဖတ္ လုပ္ၾကည့္ဖူးပါတယ္။ အင္တာနက္မွာ ျပန္ရွာေတြ႔တဲ့ ကဗ်ာဖတ္စာအုပ္ေတြထဲက ကဗ်ာေတြ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ရင္း ျမန္မာ့စာေပ တိုးတက္မွဳကို ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။ ကဗ်ာေတြက ပုဂံေခတ္က ကဗ်ာ၊ အင္း၀ေခတ္က ကဗ်ာ စသည္ျဖင့္ ရွိတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ျမန္မာ၊အဂၤလိပ္၊သခ်ာၤ ဘာသာေတြနဲ႔တင္ ဖတ္စာအုပ္၊ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေပါင္း (၁၂) အုပ္ရွိသြားပါတယ္။

ပထ၀ီ၀င္မွာ ျမန္မာ့ပထ၀ီ၀င္နဲ႔ ကမာၻ႔ပထ၀ီ၀င္ ဆိုၿပီး ခြဲသလို သမိုင္းမွာလည္း ျမန္မာ့သမိုင္းနဲ႔ ကမာၻ႔သမိုင္း ဆိုၿပီး ခြဲပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြနဲ႔ဆို (၈) အုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ပထ၀ီ၀င္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမပုံ အေတာ္မ်ားမ်ားဆြဲခဲ့ရတာ အမွတ္ရပါတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြက ေက်ာင္းေတြမွာ နိုင္ငံံ့ေျမပုံဆြဲနည္း မသင္ေပးပါ။ ဆြဲဖို႔ မလိုလို႔ဟု ေျပာၾကပါတယ္။ အခုအထိ ကိုယ့္ႏိုင္ငံေျမပုံကို ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ခဲ့တဲ့အတိုင္း စနစ္တက် ဆြဲတတ္ဆဲပါ။ သင္ေပးတဲ့ ဆရာ၊ဆရာမေတြ ဦးေလးေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေပါ႔။ တေလာက အထက္တန္းျပ အဂၤလိပ္ဘာသာသင္ ဆရာမျဖစ္တဲ့ ညီမ၀မ္းကြဲတေယာက္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံေျမပုံဆြဲနည္း ဆိုတာ ပဥၥမတန္း (Grade 6) ရဲ႕ ပထ၀ီ၀င္မွာ ပါေသးလား ၾကည့္ေပးပါလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ကေလးတေယာက္ရဲ႕ ဖတ္စာအုပ္ခဏေတာင္းၿပီး ဓါတ္ပုံရိုက္ကာ အင္တာနက္ကတဆင့္ ပို႔ေပးပါတယ္။ ဟုိးတုန္းက အတိုင္း စာသားေတြ ေရးဆြဲနည္းေတြက မေျပာင္းလဲေသးပါ။

ၿပီးေတာ့ အေထြေထြ သိပၸံတဲ့။ ဖတ္စာအုပ္နဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ ေပါင္း (၂) အုပ္သာရွိပါတယ္။ ဘာသာရပ္ေတြထဲမွာ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ အနည္းဆုံးရွိတဲ့ ဘာသာျဖစ္ေပမဲ့ အခက္ဆုံးဘာသာလည္း ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။

ဘာသာရပ္အားလုံးေပါင္း ဖတ္စာအုပ္၊ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ စုစုေပါင္းဆိုရင္ (၂၂) အုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ(၂၂) အုပ္ေသာ စာအုပ္ေတြကို အဖုံးဖုံးရတာ အေတာ္မလြယ္လွပါ။ အဖုံး ဖုံးဖို႔ စာရြက္ထူထူ ေခ်ာေခ်ာေတြရွာရပါတယ္။ ပုံလွလွပါတဲ့ စာရြက္ေတြ ေရြးထုတ္ထားရပါတယ္။ ကတ္ေၾကးလည္း ရွာထားရပါတယ္။ စာအုပ္ေတြကိုလည္း ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ပုံထားရပါတယ္။ ရၿပီဆိုရင္ အဖုံးဖုံး ကၽြမ္းက်င္သူကို တေလးတစားေခၚရပါတယ္။ ဦးေလး အငယ္ဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ သူက ဂီတာလည္းတီး၊ ပန္းခ်ီလည္း နည္းနည္းပါးပါးရတဲ့ အႏုပညာအျမင္မွာ တျခားအိမ္သားေတြထက္ အနည္းငယ္ ပိုရွိတဲ့ တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ဖုံးတာကို ဟုိး ငယ္ငယ္ေလးတုန္းကတည္းက သူက ေသေသခ်ာခ်ာျပဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဖုံးတာက အေတာ္ေလးသပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္ေတာ့ သူအားတဲ့အခ်ိန္၊ သူ ဂစ္တာမတီးခင္ အခ်ိန္လို႔ေျပာရင္ ပိုမွန္ပါတယ္၊ တီးေနၿပီ ဆိုမွေတာ့ ဘယ္လို ေျပာေျပာ ေနာက္ေန႔မွ ဖုံးေပးမယ္ ေျပာတဲ့သူပါ။ ဂီတာတီးတီးခ်င္း လမိုင္းကပ္တာျမန္တဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ညပိုင္းမွာ သူဂီတာမတီးခင္ ေခ်ာဆြဲရပါတယ္။

ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ႀကိဳးစားဖုံးကြာလို႔ အေျပာကို ဦးေလးဖုံးတာ ေက်ာင္းက ဆရာမေတြ သေဘာက်တယ္လို႔ ေျပာရင္ ဟာ ဟုတ္ရဲ႕လားကြာ ဆိုၿပီး ၿပဳံးၿပဳံး  ၿပဳံးၿပဳံးနဲ႔ စာအုပ္ေတြ ယူဖုံးပါေတာ့တယ္။

သူက အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသက္ အစိတ္ေလာက္ရွိပါၿပီ။ အသက္(၃၄)ႏွစ္ေလာက္ရွိေတာ့ ဘန္ေကာက္မွာ အိပ္ေနရင္း ဆုံးပါတယ္။ မိသားစုအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ ဆုံးရွံဳးမွဳပါ။ ဂီတာသင္ေပးတဲ့ လက္ဦးဆရာပါပဲ။ ကိုတိုးႀကီးလို႔ေခၚတဲ့ အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္တိုး သီခ်င္းေတြ အခုထိ နားေထာင္ျဖစ္တာသူေၾကာင့္ပါပဲ၊ ဂီတာနဲ႔ သူ စသင္ေပးတဲ့ သီခ်င္းက "ႏွင္းဆီပန္သူ" ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ အဲဒီ န၀မတန္းမွာပါပဲ။ သူ ၀တၳဳတအုပ္ အိမ္ကို ယူလာတယ္။ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)ေရးတဲ့ စာအုပ္ပါ။ သူလည္း ဖတ္ၿပီး စားပြဲေပၚတင္ထားတာေတြ႔၊ ေကာက္ယူၿပီးဖတ္ ။ ၀တၳဳပါ ဇာတ္လိုက္ကို သနားၿပီး နင့္ကနဲျဖစ္ ၊စိတ္ကလည္း မေကာင္း၊  ဒါကို ပဲ စြဲသြားတယ္ေပါ႔။ ဦးေလးက မသိဘူး။ သူ႔တူ ဖတ္ေနတာ။ သူ ေနာက္တအုပ္ယူလာတယ္၊ ဖတ္တာပါပဲ။ စကားေျပာရင္း ေမာင္စိန္၀င္း ၀တၳဳေတြ အေတာ္ေကာင္းတယ္ေျပာေတာ့မွ သူသိၿပီး လူႀကီးေတြနဲ႔ တုိင္ပင္တာ ၾကားရပါတယ္။ လူပ်ိဳေပါက္မွာ စိတ္ကစားၿပီး လမ္းမွားေရာက္မွာ စုိးရိမ္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ လူႀကီးေတြက ေျပာပါတယ္။ မင္းလည္း သိတာပဲကြာ ဒီေကာင္ေတြ မဂၢဇင္းေတြ စာေစာင္ေတြ ဖတ္ေနၾကပဲ။ တျခားလုံးခ်င္းစာအုပ္ေတြလည္း ဖတ္ေနတာပဲ။ ဒါေတြလည္း ဖတ္ပါေစ။ ဒီအခ်ိန္ ဖတ္သင့္ေနၿပီကြ။ ၿပီးေတာ့ ေမာင္စိန္၀င္း ၀တၳဳေတြက ကဗ်ာေတြပါတယ္။ လမ္းမမွားေအာင္ေတာ့ ထိန္းေပးေပါ႔ကြာလို႔ ေျပာပါတယ္။ ေမာင္စိန္၀င္း ၀တၳဳေတြကို ရုပ္ရွင္ရိုက္ၾက၊ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားက ျပတဲ့အခါ ဒီက မူရင္း၀တၳဳဖတ္ၿပီးသားသူေတြက ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ သိေနပါၿပီ။ ေနာက္ေတာ့ ဦးေလးေတြနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ အခ်စ္၀တၳဳေ၀ဖန္ေရးေတြ ပါလာပါတယ္။ ၿပီးရင္ အၿမဲေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ေဟ့ေကာင္ေတြ ရည္းစားမထားၾကနဲ႔ေနာ္ ၊ ေအး တြဲသြားတာ ေတြ႔လို႔ကေတာ့ကြာ ဆိုၿပီး သတိေပးပါတယ္။

သူက စာအုပ္ဖုံးရင္ ျမန္လည္း ျမန္ပါတယ္။ ဖုံးရမယ့္ ဘာသာနဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ အဖုံးစာရြက္ကို ပထမေရြးထားရပါတယ္။ သမိုင္းဆိုရင္ ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အဦဓါတ္ပုံေတြ ပါတဲ့ စာရြက္ေတြ၊ ပထ၀ီဆိုရင္္လည္း ကမာၻလုံးပုံတို႔၊ ေန လ ၾကယ္ေတြ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ေတြ၊ ေျမပုံေတြ ၊သိပၸံအတြက္ဆိုရင္ တိုင္းတာတဲ့ ပစၥည္းကိရိယာေလးေတြ၊ သိပၸံပညာရွင္ေတြ စူးစမ္းေလ့လာေနတဲ့ပုံေတြ၊ အဂၤလိပ္စာအတြက္က အဂၤလိပ္စာ မ်ားမ်ားေရးထားတဲ့ စာရြက္ေတြကို ေရြးပါတယ္။ က်န္တဲ့ဘာသာေတြကို အဖုံးလုပ္မယ့္စာရြက္ေတြနဲ႔ သင့္ရာသင့္ရာတြဲလိုက္ပါတယ္။

စာအုပ္ဖုံးတဲ့အခါ ဖုံးရမယ့္စာအုပ္ကို အဖံုးစာရြက္ထဲ အရင္ ထည့္၊ စာအုပ္ရဲ႕ အလ်ားလိုက္ ႏွစ္ဖက္ကို လက္နဲ႔ဖိၿပီး စာအုပ္ရဲ႕အနားသတ္ေတြ အတိုင္း လမ္းေၾကာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ ေခါက္ရိုးေလးႏွစ္ဖက္ ေပၚသြားတာေပါ႔။ တခါတည္း ေခါက္လိုက္ရပါတယ္။ စာအုပ္ေတြမွာက သူတို႔ရဲ႕ ပင္ကိုယ္အဖုံးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအဖုံးအတြင္းဖက္ကို အဖုံးစာရြက္ ေခါက္ခ်လိုက္ရပါတယ္။ ခုနက လမ္းေၾကာင္းထားတဲ့ ေခါက္ရိုးေလးေတြ အတိုင္း ညီညီညာညာေပါ႔။ ၿပီးမွ အနံဖက္ကိုလည္း ေခါက္ရိုးေလးေပၚေအာင္ လက္နဲ႔ စာအုပ္ေပၚကို ဖိေခါက္ ေခါက္ခ်ရပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းေလး ေပၚသြားၿပီ ဆိုေပမယ့္ အလ်ားလိုက္တုန္းကလို ေခါက္လို႔မရေသးပါ။ သူက စာအုပ္ အေပၚ ေအာက္ အေႏွာင့္ဖက္ႏွစ္ဖက္က ပိုေနတဲ့ အဖုံးကို ကတ္ေၾကးနဲ႔ ကို္က္လိုက္ရပါတယ္။ ဒါမွ အတြင္းဖက္ကို ေခါက္လို႔ရသြားပါတယ္။ ဒါဆို အားလုံးေခါက္ၿပီးသြားေတာ့ အေခ်ာသတ္တဲ့အေနနဲ႔ အစြန္းနားေတြကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္ေအာင္ လိုက္ဖိရပါတယ္။ ေက်နပ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ စာအုပ္တအုပ္ အဖုံး ဖုံးတာ ၿပီးသြားၿပီေပါ႔။

စာအုပ္အားလုံးဖုံးၿပီးသြားရင္ လြယ္အိတ္ထဲ မထည့္ခင္ လုပ္စရာတခု က်န္ပါေသးတယ္။ နာမည္၊ ဘာသာရပ္၊ အတန္း နဲ႔ ေက်ာင္းနာမည္ ေတြကို အဖံုးေပၚမွာ တတန္းစီ ေရးရတဲ့ အလုပ္ပါ။ လက္ေရးလွတဲ့သူ ရွာရျပန္ပါတယ္။ စာအုပ္ဖုံးေပးတဲ့ ပန္းခ်ီ၀ါသနာရွင္ ဦးေလးက စာအုပ္ပဲ ဖုံးေပးပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ပဲ ေရးကြာဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ လက္ေရးမလွဘူးဗ် ဆိုေတာ့ လွတဲ့သူ ေခၚလိုက္ဆိုၿပီး ေျပာကာ က်န္တဲ့စာအုပ္ေတြ ဆက္ဖုံးေလ့ရွိပါတယ္။ ဟိုလူ႔ေရးခိိုင္း ဒီလ႔ူေရးခိုင္းနဲ႔ စိတ္တိုင္းမက်ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ပဲ မလွလွေအာင္ ေရးရပါေတာ့တယ္။ စာအုပ္အဖုံးမွာ ေရးထားတဲ့လက္ေရးကို ၾကည့္ၿပီး စာအုပ္အတြင္းမွာ ေရးထားတာကို ခန္႔မွန္းၾကတာကိုး။ ဒါေတြ ၿပီးသြားရင္ေတာ့ စာသင္တဲ့ အခ်ိန္ဇယားၾကည့္ၿပီး လြယ္အိတ္ထဲ စာအုပ္ေတြ ထည့္ရေတာ့တာေပါ႔။ အဖုံးေလး မပ်က္ေအာင္ မညစ္ပတ္ေအာင္ သတိထားကိုင္တြယ္လို႔ စာသင္ႏွစ္ ၿပီးတဲ့အထိ အဖုံးလဲရတာမ်ိဳး သိပ္မရွိလွပါ။ စာသင္ခန္းထဲေရာက္လို႔ ဆရာမ အတန္းထဲ၀င္လာတဲ့အခါ ဆိုင္ရာဘာသာရပ္ ဖတ္စာအုပ္ေတြ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြ လြယ္အိတ္ထဲက ထုတ္ရတဲ့အခါ အဖုံးၾကည့္ၿပီး တန္းထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။

အဖုံးေလးဖုံးထားတာ အေတာ္အသုံး၀င္ပါတယ္။ အခုလည္း ၀ယ္ထားတဲ့စာအုပ္ေတြ အဖုံး ဖုံးထားၿပီး ဖတ္ပါတယ္။ စာၾကည့္တိုက္က ငွားလာတဲ့ စာအုပ္ေတြကို တခါတေလမွာ အဖုံး ဖံုးၿပီးမွ ဖတ္ပါတယ္။ ျပန္အပ္ေတာ့မွ အဖုံးျပန္ခြာၿပီး ျပန္အပ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းတက္တုန္းက အတန္းထဲမွာ ဘာသာရပ္သင္ ဆရာ မလာခင္ ႀကိဳထုတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ေတြရဲ႕ အဖုံးေတြမွာပါတဲ့ စာေတြ လိုက္ဖတ္ပါတယ္။ တခါေတာ့ ဖတ္ရတဲ့ ေဆာင္းပါးႀကိဳက္လြန္းလို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ျပန္ခြာၿပီး တျခားစာရြက္နဲ႔ ျပန္ဖုံးပါတယ္။ ခြာထားတဲ့ စာရြက္ကို အဲဒီၾကမွ က်က်နနထိုင္ဖတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕စာေတြ ကတ္ေၾကးညွပ္လိုက္တဲ့ အပိုင္းထဲေရာက္သြားရင္ ၀မ္းနည္းမဆုံးပါ။ ဒါနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းေရာက္တဲ့အခါ စာအုပ္ဖုံးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဖုံးမယ့္စာရြက္ေတြကို အရင္ဖတ္တယ့္ အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားလိုက္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕က ဒီလို ေစာဒကတက္ပါတယ္။ မူရင္းအဖုံးလွတဲ့ စာအုပ္ကို အဖုံးနဲ႔ထပ္အုပ္ေတာ့ မူရင္းအဖုံးေလး ႏွေျမာစရာတဲ့။ အဲဒီလို ႏွေျမာစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ လွပတဲ့အဖုံးဆိုရင္ေတာ့ အဖုံးမဖုံးပါ။ ဖုံးခဲ့ရင္လည္း အဲဒီမူရင္းအဖုံးေလး ေပက်ံညစ္ပတ္သြားမွာ စိုးလို႔ပါလို႔ ေခ်ပပါတယ္။

အဖုံးမဖုံးေသးပါက အဖုံး ဖုံးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပါ။ တကယ္ အက်ိဳးရွိတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ အင္တာနက္ကေန စာေတြ ကဗ်ာေတြ ကြန္ပ်ဴတာတုိ႔ လက္ကိုင္ဖုန္းတို႔သုံးၿပီး ဖတ္ႏိုင္ေနၾကၿပီ ဆိုေပမယ့္ ပုံႏွိပ္စာအုပ္စာေပေတြ၊ ပံုႏွိပ္မဂၢဇင္းေတြကို ဆက္လက္အားေပးေနသူေတြ မနည္းပါ။ ေက်ာင္းေတြမွာလည္း ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္သုံးၿပီး သင္တာေတြ အနည္းငယ္ေလာက္ပဲ ေတြ႔ရပါေသးတယ္။ အဖုံး ေကာင္းေကာင္း ဖုံးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြရဲ႕ အတြင္းထဲက စာသားေတြက အဖုံးထက္ ပိုမိုအေရးပါပါတယ္။ စာသားတခ်ိဳ႕က ေခတ္နဲ႔ညီစြာ ေျပာင္းဖို႔သင့္ေပမယ့္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ စာေတြကို မဖယ္ထုတ္မိလိုက္ေစဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။

ေခတ္ကေျပာင္းေနပါၿပီ။ အေတြးအေခၚေတြလည္း ေကာင္းဖို႔လိုပါတယ္။ စာအုပ္ဆိုရင္ အဖုံးလွလွေလးနဲ႔မွ ပနံရမွာ ဧကန္ပါ။ ။

ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး)

၃၁-ဇန္န၀ါရီ-၂၀၁၅