မာမာေအး - ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္ (အမွတ္ ၅၇၀)


မာမာေအး - ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္ (အမွတ္ ၅၇၀)
ဇန္န၀ါရီ ၂၈၊ ၂၀၁၅
 
● ဆည္းဆာ ႏွစ္ပုဒ္
ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါေစရွင္၊
မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြဝါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလးၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ ... ေရွ႕တပတ္မွာတုန္းက သီခ်င္းနာမည္တူေတြျဖစ္တဲ့ ေမရွင္ရဲ႕ “သံုးရာသီ” နဲ႔ ကိုအံ့ႀကီးဆိုတဲ့ “သံုးရာသီ ” သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကို ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိးပါလဲလို႔ သိရေအာင္ အတူတင္ေပးလိုက္တာေပါ့ရွင္။

ေမရွင္ရဲ႕ သံုးရာသီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မာေအးခံစားရတာေလးလည္း ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ ဂီတဆရာအိုေတြရဲ႕ ဘဝေနဝင္ေတြ ရိွ ခဲ့တာကိုလည္း ရင္ဖြင့္ျပလိုက္တာပါ။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ေတးဂီတဖက္ဆိုင္ရာဝိုင္းေတာ္သားေတြဆိုတာဟာ ဦးစီးေပးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကေန၊ စည္းတီး ဝါး႐ိုက္ ေနာက္ဆံုးလိုက္သူေတြအထိ- နားေထာင္တဲ့သူေတြ စြဲၿငိေအာင္ ထိထိမိမိ ကိုယ့္ ေရွ႕ကအဆိုေတာ္ အတိအက်ဆိုလို႔ရေအာင္ အင္အားျဖည့္ တြန္းအား ခံအား စုစည္းအားနဲ႔ ေဖးမေပးတဲ့သူေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ေက်းဇူးတင္ထိုက္ပါတယ္။ ေနကြယ္ခ်ိန္လွတဲ့ အတီးသမား အလြန္ရွားတာမို႔ မာေအးအခ်ိန္ရရင္ လုပ္ငန္းဝင္တုန္းက ၾကံဳရ တာ ေလးေတြ ေျပာသြား ေရးသြားမယ္လို႔ စိတ္ထဲေတးထားပါတယ္။ လာမယ္ ၾကာမယ္လို႔ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ထားဦးမွျဖစ္မယ္။ ခုဟာက သီခ်င္းနာမည္တူေလးေတြအေၾကာင္းေရာက္ေနလို႔ပါေနာ္။

ဒီေန႕မွာေတာ့ “ဆည္းဆာ” ဆိုတဲ့သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ေပးထားတဲ့ ေတးႏွစ္ပုဒ္အေၾကာင္းေျပာမလို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ “ ဆည္းဆာ” လို႔ၾကားလိုက္ရင္ မာေအးဆိုထားတဲ့ “လိႈင္းကေလးေတြ ေဖြးကာ ေဖြးကာ” ဆိုတဲ့သီခ်င္းလို႔ သိေနၾက မယ္ထင္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါၿပီ-- အဲဒါကိုဘဲ အရင္နားေထာင္ၾကတာေပါ့။

• (ဆည္းဆာ- မာမာေအး) လိႈင္းကေလးေတြ ေဖြးကာ ေဖြးကာ၊ ျပာေသာေကာင္းကင္ေအာက္မွာ ခ်စ္စရာဆည္းဆာxx ခ်စ္တဲ့သူႏွစ္ဦးမွာ ၾကည္ႏူးႏွစ္သိမ့္လ်က္ပါ ခ်စ္စရာဆည္းဆာ xx တူေမာင္မယ္ ျပံဳးရိပ္ယွက္ျဖာ၊ သာသာယာ ခြန္းတုန္႔ စကားလႊာ xx ၾကည္ျဖဴစြာ ထားကတိဆိုကာ ေၾကလည္ၿပီးခ်ိန္မွာ xx လိႈင္းကေလးေတြ ေဖြးကာ ေဖြးကာ ျပာေသာ ေကာင္း ကင္ေအာက္မွာ ခ်စ္စရာဆည္းဆာ xx တစ္ဦးမ်က္ႏွာ တစ္ဦးက ၾကည့္ကာ ရႊင္ျမဴးအားရ ဝမ္းသာလန္းေဝျဖာx ဆယ္ဆယ္ ကမာၻမခြဲရက္ပါ၊ အသဲႏွလံုးမွ ဆံုးျဖတ္ကာ ၾကင္ၾကင္နာနာ၊ တဦးလက္ကို တဦးက ယွဥ္တြဲခ်စ္စရာဆည္းဆာ အိုခ်ိန္ ဆည္းဆာ xxxx

ခုၾကားရတဲ့ မာေအးရဲ႕ “ဆည္းဆာ” သီခ်င္းအျမဴးေလးကို ၁၉၆၅ ခုႏွစ္က ေကသီပန္တူရိယာအဖြဲ႕နဲ႕ အသံလႊင့္ခဲ့ပါ တယ္။ ဂီတစာဆိုကေတာ့ ဂီတအကိုေတာ္ “ကိုေလးညႊန္႔” ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ အခုၾကားရတဲ့မူကေတာ့ ဒုတိယမူပါ။ ျပန္ဆိုသီခ်င္းေတြ စစဥ္ေလာက္မွာ ဇမၺဴရာဇ္ေရႊ ေတးထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ ျပန္ဆိုေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

စႏၵရားေမာင္လွေအးတို႕၊ လိဒ္ ဟန္ေငြထြန္းတို႔၊ ပီတာဘသိန္းတို႕ပါဝင္တဲ့ “စူပါစတားအဖြဲ႕” နဲ႕ ဆိုခဲ့တဲ့ အမွတ္တရေလး ေပါ့ရွင္။

ဆက္ၿပီးနားဆင္ရမယ့္  “ဆည္းဆာ” သီခ်င္းကေတာ့ မာေအးသူငယ္ခ်င္း ေမာင္ေမာင္ညြန္႕ဆိုခဲ့တာပါ။ သူ႔သီခ်င္းကို ျမန္မာ သံစစ္စစ္ႀကီးေတြကိုခ်ည္းဘဲ မွတ္တမ္းတဝင္ေရးသြားခဲ့တဲ့ ဂီတနက္သန္ ကိုေစာၿငိမ္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီခ်င္းသက္ သက္နဲ႔ေျပာရရင္ မာေအးရဲ႕ဆည္းဆာထက္ေစာတာေပါ့၊ နားဆင္ခံစားၾကည့္ပါဦးရွင္။

• (ဆည္းဆာ- ေမာင္ေမာင္ညႊန္႔) ေရး - ဂီတနက္သန္ကိုေစာၿငိမ္း
ဆည္းဆာရိပ္ဝယ္၊ ေနျခည္ရည္လဲ့ တိမ္နီေရာင္ျခယ္၊ ဟိုးေတာင္စြယ္က ျပျပမိႈင္း၊ ညေနတိုင္း အံု႔ကာေနေတာ့တယ္ xx (ေရႊသားသင္ျဖဴးလားလို႔ ထင္ေယာင္ထင္မွားဖြယ္၊ လွမ်ဳိးစံုခင္းက်င္းတဲ့ ေရျပင္ပင္လယ္) xxxx  သဲသာေသာင္နဲ႕ ေငြေရာင္ ကမ္းဆြယ္၊ ရြက္ႀကိဳးဆင္တဲ့ ပင္တိုင္ပြားဣကၠလံနဲ႔ လင္းယင္ၾကားဝယ္၊ နာဝါေလွမ်ားေတြရယ္၊ ေဆြးသူကို ကယ္ယူပါ လွည့္၊ လမ္းၾကံဳရင္ ေခၚေစခ်င္ရဲ႕၊ ျပာရီလဲ့ဆည္းဆာညခ်မ္းဝယ္၊ ေမွ်ာ္ေလေလ ေမ့ကိုလြမ္းတယ္၊ ကမ္းဆိပ္က သာယာ လွေလတယ္၊ ေရႊဟသၤာေမာင္ႏွံရယ္၊ ေတာင္ပံယွက္ၿပီး လည္ခ်င္းမီလို႔၊ ခ်ခ်ီခ်စ္ကြၽမ္း၊ ေအာ္ေတာ္သံခြန္းတုန္႔လွယ္၊ ေနညိဳ အိပ္တန္းထက္ဝယ္ တူႏႊဲယွက္ကာေပ်ာ္နိုင္ပါေပတယ္ xx

ဒါက ျမန္မာ့ဂီတသံေတြခ်ည္းစပ္ဆိုသီကံုးတဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးျဖစ္တဲ့ ေမာင္ေမာင္ညႊန္႔အဆိုနဲ႔ ဆည္းဆာသီခ်င္းပါ။ ဂီတာအိုႀကီး ဂီတနက္သန္ ဦးအုန္းလြင္ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းေဖာ္ထုတ္ထားတဲ့ ကိုေစာၿငိမ္းရဲ႕ေတးလက္ရာေတြထဲက တပုဒ္ေပါ့ရွင္။ ဂီတနက္သန္ ကိုေစာၿငိ္မ္းရဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာ ေမာင္ေမာင္ညႊန္႔နဲ႔မွ ကြက္က်တယ္လို႔ဘဲ ခံစားရပါတယ္။

ဂီတနက္သန္ကိုေစာၿငိမ္းနဲ႕ ဂီတစာဆိုကိုေလးညြန္႕  ဆိုတဲ့စာဆိုႏွစ္ဦးဟာ ႏွစ္ဦးလံုး ညေနဆည္းဆာခ်ိန္မွာ ေတြ႔ရခံစားရတာ ေတြကို သီကံုးတာခ်င္းအေျခခံအားျဖင့္ တူၾကပါတယ္။ ကိုေစာၿငိမ္းက ျမစ္ကမ္းရဲ႕ျမင္ကြင္းကို ေဖာ္က်ဴးတယ္။ ကိုေလးညႊန္႕ က လိႈင္းေတြေဖြးေနတာကို သီကံုးတာဆိုေတာ့ ပင္လယ္ကမ္းေျခတေနရာျဖစ္ဖို႔ရိွပါတယ္။ တေယာက္က ဟသၤာဖိုမ ခ်ခ်ီ ေႂကြး ေၾကာ္ေအာင္ေတာ္ေခၚသံေတြနဲ႔ အိပ္တန္းမွာနားရင္း ေပ်ာ္နိုင္လိုက္တာရယ္လို႔ သူ႕ရင္က အေဆြးစကို ေရးျပပါတယ္။ တေယာက္ကေတာ့ သူျမင္ရတဲ့ ေမာင္နဲ႔မဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေၾကေၾကလည္လည္ ႏွလံုးသားခ်င္းဖလွယ္ၾကတာ ဆယ္ ကမာၻေတာင္မခြဲရက္ပါဘူးဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္မွာဘဲ- မိုးျပာျပာ လိႈင္းေဖြးေဖြး ကမ္းနေဘးမွာ ယွဥ္တြဲေလွ်ာက္သြားေနတာကိုေတြ႕ရတာမို႕ “ဆည္းဆာ” ဟာ ပိုလို႔ခ်စ္စဖြယ္ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာလို႔ေရးတာ ကိုေလးညႊန္႔ပါ။ မာေအးရဲ႕ ဂီတေက်ာင္းသားေတြ ဆိုရင္ ဒါကိုသီခ်င္းျမင္ကြင္းထဲမွာ ကိုယ္ဆိုတဲ့သူလည္းပါေနတဲ့အမ်ဳိးအစားျဖစ္တယ္လို႔ နားလည္ၾကတာေပါ့ရွင္။

ဂီတစာဆိုဂီတနက္သန္ကိုေစာၿငိမ္းက ဗမာသံနဲ႔ စာအလကၤာေျမာက္ေအာင္ေရးေလ့ရိွပါတယ္။ ကိုေလးညႊန္႔ကေတာ့ ဗမာ သံ၊ ဘိုသံ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ပါတယ္။ အလကၤာျမန္မာသံေတြေရးခဲ့တဲ့အျပင္ ဂီတနယ္ကယူသံုးေလ့သိပ္မရိွတဲ့ စာလံုုးေတြ ကိုလည္း ရွာရွာေဖြေဖြ ထည့္ေရးတတ္ပါတယ္။ သူတို႔အေၾကာင္းေတြ ေနာင္ေတာ့ ေျပာဦးမွာေပါ့ရွင္။