ထင္ေအာင္ - ကြၽန္ေတာ္ဆိုခဲ့ဘူးေသာ ေအဝမ္းကသီခ်င္းမ်ား



ထင္ေအာင္ - ကြၽန္ေတာ္ဆိုခဲ့ဘူးေသာ ေအဝမ္းကသီခ်င္းမ်ား
(မုိးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၂၄၊ ၂၀၁၅

ကြၽန္ေတာ္တို ့လူေလာကကိုေရာက္လာတာ ၁၉၅၀ အလြန္ႏွစ္ေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးကလည္း ရၿပီးၿပီျဖစ္တာ ေၾကာင့္ ပဲြလမ္းသဘင္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတဲ့ကာလပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္က ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ၊ ပန္းဆိုးတန္းက ျပဇာတ္ေတြ ကိုသာကျပေနတဲ့ဝင္း ဝင္း႐ံု၊ အပတ္စဥ္ပန္းျခံေတြမွာကျပေနတဲ့ ၾကည့္ခ်င္စရာအၿငိမ့္ပဲြေတြရိွသလို ကိုယ့္အိမ္မွာ ေတးသံ သာမ်ားကို ေအးေအးေဆးေဆးနားေသာတဆင္ရန္ ေရဒီယိုဓာတ္စက္ေတြဖြင့္ၿပီး အပန္းေျဖအနားယူ စည္းစိမ္ခံေနႏိုင္တဲ့ ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။

အျပင္မထြက္ခ်င္သူမ်ားကေတာ့ အိမ္ထဲမွာ ႏွစ္သက္ရာ စာေစာင္ မဂၢဇင္းေတြဖတ္ၾကပါတယ္။ ပေဒသာ၊ ႐ႈမဝ၊ ျမဝတီ၊ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းစာအုပ္ေတြက လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းစာအုပ္ေတြပါ။ ႀကိဳက္ရာကိုဖတ္၊ တအုပ္မွ ႏွစ္က်ပ္ပါ။ တျခား တက်ပ္တန္စာေစာင္ေတြလည္း ရိွပါေသးတယ္။ ဂီတသီခ်င္းေတြပါတဲ့ သီခ်င္းၫႊန္႔ေပါင္းစာေစာင္တို႔ ေရဒီယိုေတးမွတ္တမ္း စာေစာင္ေတြပါ။ ဒီေတးစာေစာင္ေတြက ေရဒီယိုကေန ေနာက္ဆံုးထုတ္လႊင့္တဲ့ သီခ်င္းစာသားေတြကို ပံုႏိွပ္ေဖၚျပထားလို႔ လူငယ္ေတြအႀကိဳက္ အေရာင္းသြက္တဲ့စာေစာင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ကာလေပၚအဖဲြ႕ေတြကထုတ္လႊင့္တဲ့ေတးသီခ်င္းေတြကိုသီဆိုတဲ့အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔ေဝေဝဆာဆာ ႐ိုက္ႏိွပ္ထားတဲ့စာေစာင္ေတြပါ။

အဲဒီေခတ္တုန္းက နာမည္ႀကီး႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္တဲ့ ေအဝမ္းကုမၼဏီရယ္၊ ၿဗိတိသွ်ဘားမားကုမၼဏီ ႏွစ္ခုက ႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ျပသေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ေအဝမ္းကကားသစ္ကို ႐ံုတင္ျပသၿပီဆိုရင္ အဲဒီဇာတ္ကား အသစ္ကဇာတ္ဝင္ေတး သီခ်င္းေတြကို စာအုပ္ေလးေတြ႐ိုက္ၿပီး ႐ံုေရွ႕မွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ေရာင္းေနၾကပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းနဲ႔ ဇာတ္ကြက္ထဲက ဓာတ္ပံုေတြပါေတာ့ ပိုေရာင္းရပါတယ္။ ငယ္ငယ္တံုးက လူပ်ဳိေပါက္ ဦးေလးေတြဝယ္လာတဲ့ “ငယ္ကြၽမ္း ေဆြျပဇာတ္” က သီခ်င္းစာအုပ္ကို ဖတ္ဘူးပါတယ္။ မင္းသမီးတင္တင္မူက ပိေတာက္ပန္းေတြကို ရင္မွာေပြ႔ ပိုက္ထားၿပီး ေအာက္က “ပန္းပိေတာက္ ေရႊဝါအဖူးအပြင့္ေတြနဲ႔ အထူးတင့္ပါတဲ့ ..” အစခ်ီတဲ့သီခ်င္းကိုဖတ္ရင္း အေဒၚေတြကဆိုျပတာကုိ နားေထာင္ရင္း သီခ်င္းကိုနားရည္ဝလာကာ ဆိုတတ္လာပါေတာ့တယ္။ ေအဝမ္းကထုတ္လုပ္တဲ့ ဖာတလံုးေခါင္းၾကား႐ုပ္ရွင္၊ ျမတဘက္႐ုပ္ရွင္ေတြကိုလည္း စာေစာင္ေတြကို ထပ္တလဲလဲၾကည့္ေနရာက သီခ်င္းေတြပါ ရလာပါေတာ့တယ္။

ဖာတလံုးထမ္းထားတဲ့ ေအဝမ္းခင္ေမာင္ပံုေတြ၊ အင္မတန္ေခ်ာလွတဲ့ ရွန္ဟိုင္းမယ္ ေမရီျမင့္ရဲ႕ မင္းသမီးလိုဝတ္ထားတဲ့ပံုေတြ မင္းသားဝတ္စံုနဲ႔ ေအးၾကဴက ျမတဘက္ျခံဳလိုက္ေတာ့၊ မင္းသမီးျဖစ္သြားတဲ့ပံုေတြက မီးဖိုထဲမွာထမင္းခ်က္ေနတဲ့ အေဒၚ ေတြအနားမွာ ထားဖတ္ေနတဲ့စာအုပ္ေတြပါ။ ျမတဘက္ကိုျခံဳၿပီး မိန္းမဟန္ေဆာင္ကာ သမီးေတာ္အေဆာင္ကို က်ဴးေက်ာ္တဲ့ ေအးၾကဴကို ဘုရင္မင္းႀကီးက အေရးယူေတာ့၊ ခ်စ္သူမင္းသမီးေလးက သီဆိုထားတဲ့အလြမ္းသီခ်င္းေလးက “ရာဇဒဏ္” ျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းစာသားေလးကေတာ့ “တႀကိမ္တတန္အမွား ႀကိမ္ဖန္မမ်ားတာေၾကာင့္ ထိန္ခ်န္ထားသင့္ငဲ့....” ဆိုတာ ကိုပဲ သတိရပါေတာ့တယ္။ ႐ံုထဲမွာၾကည့္ေနသူေတြ မ်က္ရည္ေတြစီးက်လာတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။

ဒီကားေနာက္မွ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕“ရတနာပံု”ဝတၱဳကို႐ိုက္ထားတဲ့႐ုပ္ရွင္ကစၿပီး ေအးၾကဴလည္း ၾကာကူလီလုိ႔ေခၚၾကတဲ့ဗီလိန္အခန္းေတြမွာပဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ရပါေတာ့တယ္။ မင္းသားေခ်ာေခ်ာေလးေတြမလုပ္ရဲတဲ့အခန္းေတြမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရဲတဲ့ သူရဲ ့အႏုပညာကို ခ်ီးက်ဴးရမွာပါ။ ေနာက္ေတာ့ ေအးၾကဴနဲ႔အတဲြညီတဲ့ ဗီလိန္အမ်ိဳးသမီးအျဖစ္ ပုဇြန္ထုတ္ႀကီးလုိ႔ အမည္ ေက်ာ္လာတဲ့ ေဒၚျမင့္ျမင့္ေ႒း ေပၚလာပါတယ္။

ဖတ္ခဲ့ရတဲ့သီခ်င္းစာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိုဦးဘရီနဲ႔သမီးမ်ားစာေပမွ ထုတ္ေဝ၊ ထုတ္လုပ္တယ္ဆိုတာကိုပါ မွတ္သား ထားမိပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ေတြေၾကာင့္လည္း ေအဝမ္းကသီခ်င္းေတြနဲ႔ စာသားေတြကို သိလာရတာပါ။ ႐ုပ္ရွင္ရံုမွာ တခါၾကည့္ တာနဲ႔ မရခဲ့တဲ့ေတးေတြကို ေရဒီယိုကေနနားေထာင္လိုက္ေတာ့မွ သံစဥ္ေလးေတြကိုပါ သိလာရတာပါ။ နားေထာင္ပါမ်ား ေတာ ့ဒါကေအဝမ္းခင္ေမာင္ရဲ႕အေတာေလး၊ ဒါက ေရႊျပည္ေအးရဲ႕တီးကြက္၊ လက္ရာ စတာေတြကိုခံစားတတ္လာပါ ေတာ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွစ္သက္တဲ့ ကိုေစာညိန္းလည္း ေအဝမ္းမွာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ဝင္ေတးေတြေရးခဲ့တာကို သတိထားမိလိုက္ပါ တယ္။

ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ၾကည့္ခဲ့ရၿပီး ထိုစဥ္က လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုးကားမွာ ေအဝမ္းက႐ိုက္ကူးေသာ “ရတနာပံု” ဇာတ္ကားျဖစ္ပါ တယ္။ ေမာင္တင္ေမာင္၊ ၾကည္ၾကည္ေ႒း၊ တင္တင္မူနဲ႔ ေအးၾကဴတို႔ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားၾကပါတယ္။ ေတးသံစံုဇာတ္ကား မဟုတ္ေပမယ့္ ဇာတ္ဝင္ေတးေတြအမ်ားႀကီးသီဆိုထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးတကားျဖစ္ပါတယ္။ “ရတနာပံု သြန္းၿဖိဳး ေရႊမိုးေတြက ေဝျဖာပံု..” အစခ်ီတဲ့ ရတနာပံုသီခ်င္းဟာ အခုအခ်ိန္အထိ အဆိုေတာ္ အမ်ားအျပားက သီဆိုေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ စာသားေတြက က်က္သေရမဂၤလာရိွတဲ့အတြက္ အလွဴေတြမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ သီဆိုေနၾက သီခ်င္းျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဇာတ္ဝင္ ေတးေတြကို ဆရာေရႊျပည္ေအးက ေရးဖဲြ႕ေပးထားပါတယ္။ တင္တင္မူက ေမာင္တင္ေမာင္ကို တဘက္သတ္စိတ္၀င္းစား ေနတာကို “ခ်စ္သူ” ဆိုေသာသီခ်င္းနဲ႔ျပထားပါတယ္။ “သနားလုိ႔ ခင္တာမဟုတ္ဘူးသက္လယ္....” ဆိုတဲ့စာသားေလးနဲ႔ “သိဂႌ” သီခ်င္းကို ေမာင္တင္ေမာင္နဲ႔ တင္တင္မူစံုတဲြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္သီဆိုထားတာကို ပရိတ္သတ္က အလြန္သေဘာက်ၾက ပါတယ္။ လူေတြအႀကိဳက္ဆံုးေတးကေတာ့ ၾကည္ၾကည္ေ႒းသီဆိုထားတဲ့ “ႏွစ္ကိုယ္ၾကင္တဲ့ ပ်ိဳခင္ႏြဲ႕ ႀကိဳတဲ့ေလးနာရီ...” ဆိုတဲ့ “ေစာင့္တဲ့ ေလးနာရီ” သီခ်င္းရယ္ “ညေန ညေန ညေနခင္း အပ်င္းေျပလည္...” အစရိွတဲ့ “ညေနခင္း” သီခ်င္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုထိ ညေနဘက္လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ျဖစ္ရင္ ဒီေတးသြားေလးကို ညည္းမိပါေသးတယ္။

နတ္သွ်င္ေနာင္သီခ်င္းသီဆိုထားတဲ့ ျပည္လွေဖကိုယ္တိုင္ ေမရွင္နဲ႔ တဲြဘက္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ “ေစာင္းေတာ္ရွင္” ဇာတ္ ကားကလည္း လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ကားတကားျဖစ္ပါတယ္။ ေအဝမ္းရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သီခ်င္းေကာင္းေတြကို အမ်ားႀကီးသီဆိုထားတဲ့ကားျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္လွေဖဆိုထားတဲ့ “ေဖာ္လည္း မစံုညီ” ကို ကြၽန္ေတာ္အင္မတန္ႀကိဳက္ခဲ့ပါ တယ္။ ႀကိဳက္တယ္ဆိုေပမယ့္ “အေၾကာင္းဖဲြ ့ေစာင္းနဲ႔ေနပါသည္” ဆိုတာကိုပဲ ရပါေတာ့တယ္။ ေစာင္းသံေလးနဲ႔ နားေထာင္ လုိ႔သိပ္ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဒီသီခ်င္းေလးအေၾကာင္းစဥ္းစားေနတုန္း ျမန္မာ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကေန ဆရာဘိုကေလးတင့္ေအာင္ရဲ႕အစီအစဥ္တခုကဒီေတးမွာ ေစာင္းတီးခတ္ေပးသူက ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းလုိ႔ သိလိုက္ရပါတယ္။ သီ ခ်င္းကိုလည္း ျပန္ဆိုျပသြားပါတယ္။

အဆိုေကာင္းတဲ့သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြပါတဲ့ကားဆိုေတာ့ ေတးသီခ်င္း ဆယ့္ငါးပုဒ္ေလာက္ သီဆိုထားပါတယ္။ ေလွသမားေတြကလဲဗံုေထာက္သံသီခ်င္းေလးေတြ ဆိုထားပါတယ္။ ကြၽန္းေပၚက ဥစၥာေစာင့္မေလးေတြကလည္း ယိမ္းအကေလးေတြနဲ႔ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ဆို ထားပါေသးတယ္။ သေဘာက်တဲ့ေနာက္တကားက ၾကည္ၾကည္ေ႒း ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးအျဖစ္စ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ “ခ်စ္သက္ေဝ” ဇာတ္ကားပါ။ ကြၽန္ေတာ္က ခ်စ္သက္ေဝကို ကားေဟာင္းအေနနဲ႔ ျပန္ျပေတာ့မွ ၾကည့္ဘူးတာပါ။ ကားေဟာင္း ဆိုရင္ ႐ံုဝင္ခကသက္သာပါတယ္။ အထူးႏႈန္းလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ပံုမွန္႐ံုဝင္ခ သံုးမတ္၊ တက်ပ္ခဲြကေန ငါးမူး၊ တက်ပ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေဆးေက်ာင္းသားအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့ ေမာင္တင္ေမာင္က ေက်ာင္းပိတ္ရက္အိမ္ျပန္ကာနီးမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ဆိုတဲ့ “ေမာင္ေလး မျပန္ႏိုင္တယ္ မျပန္ႏိုင္တယ္...” သီခ်င္းေလးကို သေဘာၾကဆိုမိပါတယ္။ လူႀကိဳက္ အမ်ားဆံုးသီခ်င္းကေတာ့ ေမာင္တင္ေမာင္နဲ႔ၾကည္ၾကည္ေ႒းတို႔စံုတဲြဆိုထားတ ဲ့“တကူကူးကူး”သီခ်င္းပါ။ စစ္ကိုင္းေတာင္ ေပၚမွာ စံုတဲြသီဆိုခန္းကို ေအဝမ္းၿခံထဲမွာ ဆက္တင္ေဆာက္လုပ္႐ိုက္ထားပါတယ္။ ေတးေရးဆရာက ဆရာေရႊျပည္ေအး ပါ။ ဒီေတးကိုလည္း ေရဒီယိုနဲ႔ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြမွာ ျပန္လည္ဆန္းသစ္သီဆိုေနၾကဆဲပါ။

ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ခ်ိန္မွာခဲြရေတာ့မယ့္ မင္းသား မင္းသမီး လြမ္းခန္းမွာေတာ့ ကိုေစာညိန္းေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ “မွာလိုက္စမ္းပါရေစ ပ်ဳိ႕ငယ္ကြၽမ္းသက္ေဝ...” အစခ်ီတဲ့ေတးေလးနဲ႔ ဇာတ္ပို႔ထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အလြမ္းသီခ်င္းဆိုေတာ့ သိပ္မ ႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က႐ုဏာသံေလးနဲ႔ “ဂုဏ္ရည္မတူ” ဇာတ္ကားထဲက ေမသစ္ဆိုထားတဲ့သီခ်င္းၾကေတာ့ ႀကိဳက္ျပန္ပါ ေရာ။ “ပုေဗၺစ အေျခမလွတဲ့သူကုိ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆို...” စာသားေလးေတြနဲ႔ ေတာင္းရမ္းစားတဲ့သီခ်င္းပါ။ဘုရား ေစာင္းတန္း၊ ရပ္ထဲ ရြာထဲ ေစ်းထဲ လမ္းတကာေလွ်ာက္ၿပီး ေတာင္းရမ္းစားေနသူေတြအားလံုး ဒီေတးသြားေလးကို တီးမႈတ္ သီဆိုရင္း အဆင္ေျပေနၾကပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားက ၿဗိတိသွ်ဘားမားက ႐ိုက္တာထင္ပါတယ္။ ေမာင္ေမာင္စိုး႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္ေရး ျမေဇာ္ဖလင္း မဟာဝိဇၨာဓိုရ္ဖလင္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ကုမၸဏီေတြကလည္း ႐ုပ္ရွင္ကားသစ္ေတြကို ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ ေနၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္။

႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ ဇာတ္လမ္းနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကို အဓိကထားၿပီးၾကည့္ေနတဲ့အခါ ဇာတ္ဝင္ေတးေတြကို လြတ္သြားတတ္ပါ တယ္။ ႐ံုေရွ႕မွာေရာင္းေနတဲ့ ေတးစာအုပ္ကိုဝယ္ျပန္ေတာ့ စာသားေတြပါေပမယ့္ သံစဥ္ေတးအလိုက္ကိုမသိေတာ့ လိုက္မ ဆိုႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေရဒီယိုကလာတဲ့ ေအဝမ္းဓာတ္ျပားေတးေတြကို နားေထာင္ရင္း လိုက္ဆိုရပါတယ္။ ေရဒီယိုက မၾကာခဏလႊင့္ေပးတဲ့ ပရိတ္သတ္အႀကိဳက္ သီခ်င္းအလိုက္ေလးေတြကို ညည္းတတ္လာပါၿပီ။ ဆရာစန္းေသာ္ တာေရးဖဲြ႕တဲ့ အျမဴးေတးေလးေတြက သံၿပိဳင္ဆိုရတဲ့အပိုဒ္ေလးေတြပါေတာ့ လို္က္ဆိုရတာ အဆင္ေျပေနပါတယ္။ ဘိလပ္ ျပန္သန္းဆိုတဲ့ “ျမပန္းေခြ” သီခ်င္းကို တပုဒ္လံုးမရခင္ကထဲက “ယိမ္းႏဲြ႕ေပါ ့ပန္းေရႊညႇာတန္ ဝတ္ရည္ခ်ဴမယ့္သူ ေပါသည္...” အပိုဒ္ေလးကို ဆိုတတ္ေနပါၿပီ။ “တလိမ္ ႏွစ္လိမ္” စံုတဲြေတးမွာလည္း “တလိမ္ ႏွစ္လိမ္ ေပြလိမ္႐ႈပ္တယ္ လူညာႀကီး ေပါ့ကြယ္...” ဆိုတဲ့ ခင္ႏွင္းရီရဲ႕ မ်က္စပစ္သီဆိုဟန္ကို သေဘာက်ကာ ေအာ္ဆိုတတ္ေနပါတယ္။

ေရဒီယိုကေတးေတြနားေထာင္ရင္း ႐ံုတင္ဇာတ္ကားသစ္ေတြကိုလည္း မလြတ္ေအာင္လိုက္ၾကည့္ရပါေသးတယ္။ “သက္ လယ္” ႐ုပ္ရွင္ကားကို သတိရမိျပန္ပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက ေက်ာ္ဝင္း-တင္တင္မူနဲ႔ ျမင့္ျမင့္ခင္တို႔ပါ။ ဒီကားထဲမွာ ျမင့္ ျမင့္ခင္ဆိုခဲ့တဲ့ “ဘယ္မွာလဲ အခ်စ္ရဲ႕သုခ .. အခ်စ္ရဲ႕သာယာၾကည္ႏူးျခင္းေတြရယ္” ကို လိုက္ေအာ္ဆိုရတာ အေမာပါ။ ေနာက္ ဒီသီခ်င္းကို ျမန္မာ့အသံမွာ ၾကည္ၾကည္ေ႒းနဲ႔အသံလႊင့္ၿပီး ဓာတ္ျပားရသြားပါတယ္။ သီခ်င္းအမည္ကို “ခ်စ္ဆိပ္ ရည္”ဆိုတာ သိရပါေတာ့တယ္။

ျပည္လွေဖနဲ႔ ေမရွင္တို႔ႏွစ္ေယာက္တဲြ စံုတဲြေတးေတြကိုလည္း ေအာ္ဆိုတတ္လာပါၿပီ။ နန္းေကသီ-ေရွးေရစက္-ခ်စ္မွာလား သတဲ့သီခ်င္းေတြကိုလည္း ဆိုတတ္လာပါတယ္။ ေမရွင္တဦးတည္းဆိုတဲ့ “ဟီး႐ိုး” “ခ်စ္မိရင္” သီခ်င္းေတြဆို မၾကားရ တာၾကာလွပါၿပီ။ ေမရွင္အဆိုနဲ႔ ျပည္လွေဖက တေယာထိုးထားတဲ့ ထူးထူးျခားျခား “ေရွးဘုရင္”ဆိုတဲ့သီခ်င္းရိွပါေသးတယ္။ မွတ္မိတဲ့စာသားေလးကေတာ့ “အေလာင္းဘုရားရဲ႕ ေကာင္းစားတဲ့အေၾကာင္းမ်ားရယ္ ယခုတိုင္ထင္ရွားေပတယ္...” ဆို တာေလးပါ။

“ဂုဏ္ျမင့္သူ” “ေရႊတံငါ” “ဣႏၵာႏြယ္” “ရွင္သီဝလိ” “ကဥၥန”နဲ႔ “နဂါးႏိုင္မင္း”ေတြက ျပည္လွေဖရဲ႕တဦးခ်င္းသီဆိုထားတဲ့သီခ်င္းေတြပါ။ ျပည္လွေဖလိုပဲ ျပည္အမည္ခံထားတဲ့အဆိုေတာ္တေယာက္ ေအဝမ္းမွာရိွပါေသးတယ္။ “ျမတ္ဒါန” “ေရခင္း ေတာ္” နဲ႔ “ေက်ာင္းေတာ္ရာ” သီခ်င္းေတြရဲ႕အဆိုရွင္ ျပည္ဘရွင္ပါ။ ေက်ာင္းေတာ္ရာကေတာ့ ဆိုကေရးတီးၿပိဳင္ပဲြမွာ ယွဥ္ ၿပိဳင္ဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့သီခ်င္းျဖစ္ေနေတာ့ ၾကားဖူးသူမ်ားပါလိမ့္မယ္။ က်န္ေတးသီခ်င္းေတြကေတာ့ မၾကားဖူးၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ယေန႔တိုင္ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြထဲမွာ ေနာက္ခံေတးအျဖစ္ သီဆိုေနၾကၿပီး ဂီတေျဖေဖ်ာ္ပဲြေတြမွာ သ႐ုပ္ေဖၚကျပဆဲေတးသီခ်င္း ကေတာ့ သဟာယဆရာတင္ေရးစပ္ၿပီး မလွေရႊသီဆိုခဲ့တဲ့ “စႏၵကိႏၷရီ”သီခ်င္းပါ။ အၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ မင္းသားနဲ႔ မင္း သမီးခဲြခြာေနခ်ိန္မွာ တဦးနဲ႔တဦး သတိရေနေၾကာင္းလြမ္းေနေၾကာင္းကို ဒီေတးေလးနဲ႔ ေဆြးျပပါေတာ့တယ္။ မိုးေဒဝါ မလွ ေရႊရဲ႕ က႐ုဏာသံေလးေၾကာင့္ သီခ်င္းက ပိုေအာင္ျမင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတးသံေလးကိုၾကားတိုင္း မ်က္စိထဲမွာေပ်ာ္ရႊင္ ေနၾကတဲ့ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာေမာင္ႏွံႏွစ္ေဖာ္ကို ျမင္မိပါတယ္။ “ေပ်ာ္ျမဴးစြာ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာေမာင္မယ္ခ်စ္ေၾကာင္း ႏွစ္ေပါင္း တ ေထာင္ပင္ၾကာ” ဆိုတဲ့ေနာက္ ဆံုးစာသားေလးေတြကိုလိုက္ဆိုမိေနပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီးက ခ်စ္ျခင္းကိုခဲြ တဲ့သူပါ။ “စိန္စက္ျမားနဲ႔ တအားဘဲပစ္ခါ သနားမညႇာ မင္းျဗဟၼဒတ္ရာဇာ” အပိုဒ္က ခ်စ္ျခင္းခဲြတဲ့သူကို ေဖာ္ၾကဴးထားတဲ့ စာသားေလးပါ။

အခုေခတ္စားေနတဲ့ အဖဲြ႕လိုက္သီဆိုၾကတာေတြကိုနားေထာင္ရေတာ့ ေအဝမ္းက ႏြယ္ညီအမေတြကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ စမ္းစမ္းႏြယ္နဲ႔ စိုးစိုးႏြယ္တို႔ပါ။ စႏၵယားေအာင္ခင္ေရးသားၿပီး စိုးစိုးႏြယ္သီဆိုထားတဲ့ “ဖူးစစံပယ္”သီခ်င္းဆို ေခါင္းစဥ္ပဲမွတ္မိ ပါေတာ့တယ္။ မၾကားရတာလည္း ၾကာလွၿပီေလ။ ေအဝမ္းက႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ေဝဇင္၊ ေမျမ၊ သိန္းေဇာ္နဲ႔ ေမလြင္စံုတဲြေတြကလည္း ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္းေတြကို သီဆိုခဲ့ၾကပါေသးတယ္။

ဓာတ္ျပားဓာတ္စက္ေတြရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ ေအဝမ္းကသီခ်င္းေတြကို တျပည္လံုးက ၿမိဳ႕ေရာ နယ္ပါမက်န္ လူတိုင္းနီးပါးနား ေထာင္ႏိုင္ၾကတာပါ။ တခါက နယ္ကအမ်ဳိးေတြဆီကို သြားလည္ပါတယ္။ နယ္ရဲ႕ထံုးစံက ႐ုပ္ရွင္ကို တပတ္မွာ တရက္ထဲ ျပပါတယ္။ ေန႔ပဲြ ညပဲြဆိုၿပီး ႏွစ္ပဲြျပေလ့ရိွပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မျပခင္ ဘိုင္စကုပ္႐ံုမွာ သီခ်င္းဓာတ္စက္ဖြင့္ပါတယ္။ ဧည့္သည္   ကြၽန္ေတာ္မၾကားဘူးတဲ့သီခ်င္းျဖစ္ေနပါတယ္။ ျမဴးျမဴးႂကြႂကြ သံၿပိဳင္ေတးေလးပါ။ “(ေအဝမ္းရဲ႕ ေစတနာ)၂ ေဝေဝျဖာျဖာေလ မွာလြင့္ခါ ...” ဆိုတဲ့စာသားေလးက ၾကားရဖန္မ်ားေတာ့ လိုက္ၿပီးဆိုႏိုင္လာပါတယ္။ ဓာတ္စက္ဖြင့္တဲ့သူကပဲ ႀကိဳက္လုိ႔လား ဒါမွမဟုတ္ ဓာတ္ျပားဒီတ ခ်ပ္ပဲရိွေနလို႔လားမသိပါဘူး။ ေၾကာ္ျငာလွည့္လည္း ဒီသီခ်င္း။ ေန႔ပဲြမျပခင္လည္း ေအဝမ္းရဲ႕ ေစတနာဆိုတာကို ၾကားရျပန္ပါၿပီ။ ညပဲြမွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မျပမျခင္း ၾကားေနရပါတယ္။ တၿမိဳ႕လံုး ဒီေတးမွမရရင္ ဘယ္ေတး ကိုမွ မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ေနာက္ပိုင္း “ဝင္းမာေလး” ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ “ဖိုးျပံဳးခ်ိဳ” ဇာတ္ကား “စႏၵာ” အကယ္ဒမီရသြားတဲ့ “ႏွစ္ႁမႊာအသဲ” ဇာတ္ကား၊ ခင္သန္းႏု အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုရသြားတဲ့ “ကိုယ္ရယ္ တိုးရယ္ စိုးစိုးရယ္” ဇာတ္ကားေတြ အထိ ေအဝမ္းက ႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို အားေပးေနဆဲပါ။ “ဖိုးလမင္း”ကားကေတာ့ ေဘာလံုးအသင္းကိုအေျခခံ႐ိုက္ထားလုိ႔သေဘာက်မိပါတယ္။ “လႊားပ်ံ တအားကန္ တုိ႔ တုိ႔ရဲ႕ ဟန္” ဆိုတဲ့ဇာတ္ကားအဖြင့္ေတးကစၿပီး သေဘာက်ေနတာပါ။ ကို ျမင့္ဆိုတဲ့ “အလွအပဆံုးသာ အမည္ေရြးခ်ယ္ ညီမ ညီမလုိ႔ေခၚမယ္...” ဆိုတဲ့ ညီမသီခ်င္းကို ယခုထိဆိုမိေနမိပါတယ္။

ငယ္ငယ္ကထဲက ေအဝမ္းက “ေမာင္ေခြးဘို႔” ဆိုၿပီးကဗ်ာေလးေတြကို သံစဥ္ထည့္ သီဆိုထားတဲ့သီခ်င္းေလးေတြကို စဆို ရာကေန တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လွမဥၥဴ၊ နတ္ရွင္ေနာင္၊ ခ်စ္ေရစင္၊ ခ်စ္ပဲြဝင္၊ ခ်စ္ဒုကၡ စတဲ့ေတးကို ႏွစ္သက္သီက်ဴးတတ္လာပါတယ္။ ခုေတာ့ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါး၊ ရွင္သီဝလိ ေက်ာင္းေတာ္ရာသီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ရင္း တရားသေဘာေတြကို ေတြးေတာရတဲ့ အရြယ္ျဖစ္လာပါၿပီ။ ဒါေတာင္ တခါ တခါ စန္းစန္းတင့္ဆိုခဲ့တဲ့ ဗုတ္တလုပ္ကန္၊ တင္တင္ေအးဆိုထားတဲ့ ပ်ဳိ႕ဆုေတာင္း ေတးေတြကို ေရခ်ိဳးရင္း ညည္းမိပါေသးတယ္။ ျမန္မာအေဆြကစၿပီး ေအဝမ္းအလယ္၊ ျမေဇာ္၊ ေမာင္ေမာင္စိုးတို႔အဆံုး ထုတ္လုပ္သမွ်ေတးေတြကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္အတြက္ အသက္အရြယ္အရ ရိပ္သာကိုဝင္ တရားမွတ္ခ်ိန္ ေရာက္ရင္ ဒီေတးေတြကို အာ႐ံုေရာက္ ၾကားေယာင္ေနလုိ႔ တရားမွတ္လုိ႔မွ ရႏိုင္ပါ့မလားလုိ႔ ပူပန္ေနမိပါေတာ့တယ္။