ေမာင္ဦး - (untitled) (ေခါင္းမပါတဲ့စာ)


ေမာင္ဦး - (untitled) (ေခါင္းမပါတဲ့စာ)
(သူ႔ေဖ့စ္ဘြတ္) ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ၊ ၂၀၁၄

“မဆီမဆိုင္ကြာ၊ ကိုယ္နဲ႕ရလို႕ ကိုယ္႔မယားျဖစ္လာတဲ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ႐ွာေဖြေကြ်းရတယ္ဆိုတာ တကယ္ေတြးၾကည္႕ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ရယ္စရာေကာင္းတာပဲ”

အဲဒါ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုသန္း ေျပာတာ။ (မ႐ွင္းလို႕ မျဖစ္ဘူး။ ေတာ္ၾကာ ဒီေကာင္ သူ မရလို႕ ေျပာတာ ဘာညာနဲ႕ ဝိုင္းသမမယ္႔သူေတြ႐ွိတယ္။ ဟဲဟဲ) ကိုသန္းက ဆရာျမသန္းတင္႔ရဲ႕မိတ္ေဆြ။ ဆရာက သူ႕ကို ‘ေအာ္သ႐ူး’ လို႕ ေခၚတယ္။ မနက္ေစာေစာ ဆရာျမသန္းတင္႔ရဲ႕ ‘ပံုေတာင္ပံုညာသြား ေတာလား’ ကို ဖတ္ရင္းနဲ႕ ကိုသန္း အေၾကာင္းကို ဖတ္မိတာ။ ဒါေပမဲ႔ အခု ေျပာမွာက ကိုသန္း အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။

ဆရာက အညာျပန္တဲ႔အေၾကာင္းကို ခရီးသြားေဆာင္းပါး ေရးထားတာ။ ကြ်န္ေတာ္က အညာေတာ႔ ေရာက္ဖူးတယ္။ အခု ဆရာ႔စာကို ဖတ္ရင္း အညာကို သြားခ်င္စိတ္ ေပၚမလာဘူး။ ဘယ္ေနရာကို သြားခ်င္လဲဆိုေတာ႔ ‘ပူတာအို’ကို သြားခ်င္တာ။ စပ္မိလို႕ ေျပာရဦးမယ္။ ပူတာအိုလို႕ ေခၚရင္ မွားသတဲ႔။ ‘ပူေတာင္း’က အမွန္။ ပူေတာင္းက ႐ွမ္းစကား။ အဂၤလိပ္က ပူေတာင္းကို Putao လို႕ ေပါင္းခဲ႔တာ။ အဲဒါကို ပူတာအို လို႕ မွားၿပီး ေခၚေနၾကတာတဲ႔။ ဆရာ နတ္ႏြယ္က သူ႕ရဲ႕ ‘မိမိႏွင္႔ စာေပလႈိင္းဂယက္မ်ား’ မွာ ေရးခဲ႔ဖူးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႐ွိေသးတယ္။ ‘ေမလိခ’ မဟုတ္၊ မလိခ။ ‘ေမခ’ မဟုတ္၊ အင္မိုင္ခ။ ထားေတာ႔။ 

စပ္မိလို႕ ေျပာျပတာ။ ခုနက စကားေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိေတာ႔ဘူး။ ေၾသာ္ … သိၿပီ၊ သိၿပီ။ ပူတာအို (အဲ) ပူေတာင္းကို သြားလည္ခ်င္တယ္လို႕ ေျပာခဲ႔တာ။ စာရင္းတို႕ထားတာေပါ႕။ သြားလည္ဖို႕။ ေနာက္ထပ္ သြားလည္ဖို႕ စာရင္းတို႕ထားတာေတြ ႐ွိေသးတယ္။ စာ႐ွည္မွာစိုးလို႕ မေျပာေတာ႔ဘူး။ 

သိတဲ႔အတိုင္းပဲေလ။ ခရီးတစ္ခုထြက္တယ္ဆိုတာကလည္း အက်ဳိးအေၾကာင္းေလးေတြ ဆီေလ်ာ္မွသာ သြားျဖစ္တာကိုး။ အခုေတာ႔ ခရီးသြားစာေပေတြ ဖတ္ရင္း စိတ္ကူးနဲ႕ပဲ သြားျဖစ္ေနတာေပါ႕ေလ။

အဲ … စိတ္ကူးဆိုလို႕ ေျပာရဦးမယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကူးယဉ္တတ္တယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း စာအုပ္ေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ဖတ္ခဲ႔တဲ႔ ကာလတုန္းက တကယ္႔ကို ေျပာင္ေျမာက္တဲ႔ ဝတၳဳ႐ွည္ႀကီးတစ္ပုဒ္ ေရးဖို႕ ႀကံစည္ခဲ႔ဖူးတယ္။ ‘ျမန္မာအစ ေက်ာက္ဆည္က’ ဆိုတဲ႔ အယူအဆကို ဖတ္ၿပီးတဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာေပါ႕။ နန္ေက်ာင္ေတြရဲ႕ရန္ကေန ေ႐ွာင္႐ွားဖို႕ ျမန္မာျပည္ထဲကို ဝင္လာ၊ နတ္ထိပ္ေတာင္ၾကားကေန ဆင္းၿပီး ေက်ာက္ဆည္ကို ဝင္သိမ္းတဲ႔အေၾကာင္းကို ဖတ္ရေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကဳိက္သြားတယ္။ တကယ္႔မဟာစြန္႕စားခန္းႀကီးပဲ လို႔ ေတြးမိတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး ေရးမယ္လို႕ ႀကံစည္ဖူးတယ္။ ဆရာနတ္ႏြယ္ရဲ႕ ‘ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း’ ကိုလည္း ဖတ္ဖူးထားေတာ႔ ေရးမယ္ဟဲ႔ဆိုၿပီး ေျမပံုေတြ ဘာေတြ႐ွာ။ ၿပီးလည္းၿပီးေရာ စ, ေရးေရာ ဆိုပါေတာ႔။ 

ဇာတ္အဖြင္႔မွာ အေဝးတစ္ေနရာကေန ႐ြာကို ျပန္လာေနတဲ႔သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ကူးနဲ႕ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနပံုေတြနဲ႕ စ, လိုက္ၿပီး ႐ြာကို ျပန္ေရာက္တဲ႔အခ်ိန္ နန္ေက်ာင္ေတြရဲ႕ လက္ခ်က္နဲ႕ တစ္႐ြာလံုး ျပာက်ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရတဲ႔အခါမွာ ဝမ္းနည္းပူေဆြးေနတဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဇာတ္ေဆာင္ကို စာဖတ္သူနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးေတာ႔မယ္လည္း လုပ္ေရာ ျပ ႆ နာတက္ေတာ႔တာပဲ။ ဘာက ျပ ႆ နာတက္သလဲ ဆိုေတာ႔။ နာမည္၊ နာမည္။ ဘယ္လို နာမည္ေပးရမလဲ။ ထတဲ႔ၿပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္က နာမည္ေတြ ေပးလိုက္လို႕လည္း မရဘူးေလ။ အမွန္က သုေတသန မလုပ္ဘဲနဲ႕ စိတ္ကူးယဉ္ၿပီး ထ, လုပ္တာ။ စာက တစ္ပုိဒ္လား ၿပီးေသးတယ္။ ဆက္ကို ေရးလို႕ မရေတာ႔ဘူး။

 ကံေကာင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ မဟုတ္ဘူး။ စာဖတ္သူေတြ ကံေကာင္းသြားတာ။

 ေရးသာ ေရးျဖစ္လို႕ကေတာ႔ အကုသိုလ္ မ်ားလိုက္မယ္႔ ျဖစ္ျခင္း။ ေနာက္ေတာ႔ ‘ျမန္မာအစ တေကာင္းက’ ဆိုတဲ႔ ယူဆခ်က္ကို သက္ေသျပႏိုင္ဖို႕ ပညာ႐ွင္မ်ားက ႀကဳိးပမ္းလာတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲ႔ဒီ အယူအဆႏွစ္ခုၾကားမွာ ေတြေဝသြားတယ္။

‘တေကာင္း’ ဆိုလို႕ သတိရသြားတာ႐ွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ‘ဟံလင္း’ ကို ေရာက္ဖူးတယ္။ မႏွစ္ကပါ။ ေ႐ႊဘို၊ ဝက္လက္ဘက္ကိုေရာက္ေတာ႔ မိတ္ေဆြေတြ လိုက္ပို႔တာနဲ႕။ ေရာက္ဖူး႐ံုေလာက္ပါ။ ဆရာျမသန္းတင္႔ ေရးခဲ႔ဖူးသလို ပန္းခင္းကို ျမင္းစီးၿပီး ၾကည္႕႐ံုေလာက္ေပါ႕။ ဒါေပမဲ႔ မေရာက္တာထက္စာရင္ေတာ႔ ပိုေကာင္းတာေတာ႔ အမွန္ပါပဲ။ ၿမဳိ႕ေဟာင္းေတြထဲမယ္ တေကာင္းကို မေရာက္ဖူးေသးဘူး၊ ဗိ ႆ ႏိုး မေရာက္ဖူးေသးဘူး၊ သေရေခတၱရာကို မေရာက္ဖူးေသးဘူး။ ခုနက သြားဖို႕ စာရင္းတို႕ထားတဲ႔အထဲမွာ ပါတာေပါ႕။

အခု ကြ်န္ေတာ္ေရးလာတာေတြကို ဖတ္ေနရင္းနဲ႕ ဘာကို ေျပာခ်င္ေနပါလိမ္႔ လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ေနမိလိမ္႔မယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာပါ႕မယ္။ ‘ခ်က္ေကာ႔’ က ေျပာခဲ႔ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ ‘ဇာတ္အဖြင္႔မွာ နံရံေပၚ ေသနတ္တစ္လက္ ခ်ိတ္ထားခဲ႔ရင္ ပစ္ကို ပစ္ရမယ္’ လို႕။ ဒါေပမဲ႔ ခ်က္ေကာ႔ရဲ႕စကားကို အခါခပ္သိမ္း လိုက္နာဖို႕ စာေရးတိုင္း မသိစိတ္က ျငင္းဆန္ေနတတ္တယ္။ ‘ပစ္ခ်င္မွ ပစ္မွာေပါ႕’ ဆိုတဲ႔ အယူအဆ ကြ်န္ေတာ္႔မွာ ႐ွိတယ္။ ဒီေန႕ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ သူ႕စကားကို နားေထာင္ရလိမ္႔မယ္။

ကြ်န္ေတာ္ ဒီစာကို ‘ေအာ္သ႐ူး’ လို႕ သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြက ေခၚတဲ႔ ကိုသန္းရဲ႕စကားနဲ႕ စ,ခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ကိုသန္းရဲ႕အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ ခရီးသြားျခင္းအေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ ဘယ္ကစလဲ လို႕ ေျပာခ်င္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ မေရးျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ႔ ကိုသန္းရဲ႕စကားဟာ ဒီစာရဲ႕ နိဒါန္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ႕စကားကို ေထာက္ခံတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကန္႕ကြက္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါဆိုရင္ ဒီစာကို သူ႕စကားနဲ႕ ဘာလို႕ စ, ထားသလဲ။ ဒါကို ႐ွင္းျပဖို႕ ကြ်န္ေတာ္ ႀကဳိးစားၾကည္႕ပါ႕မယ္။ သူ႕စကားကို ဖတ္ၿပီးတဲ႔ေနာက္ အေတြးလံုးေတြ ဆက္ခါ၊ ဆက္ခါ ေပၚလာတယ္။ အဲဒီ႔အေတြးေတြကို စာအျဖစ္ ခ်ေရးလိုက္တယ္။ အဲဒါကို ‘ေစ႔ေဆာ္မႈ’ လို႕ ေခၚမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာ ေစ႔ေဆာ္မႈ အေၾကာင္းပါ။

ဟုတ္ပါတယ္။ စာတစ္ပုဒ္ကို ေရးျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ေစ႔ေဆာ္မႈ အေၾကာင္းပါ။ ။