ေမာင္ေအာင္ထက္ - အခ်ိန္ႏွင့္ ခ်ိန္စက္၍ ရသည့္ေမတၱာ (သုိ႔မဟုတ္) သားျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါ

  ေမာင္ေအာင္ထက္ - အခ်ိန္ႏွင့္ ခ်ိန္စက္၍ ရသည့္ေမတၱာ (သုိ႔မဟုတ္) သားျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါ
စက္တင္ဘာ ၂၊ ၂၀၁၄

 
စာအုပ္အမည္ • သားျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါႏွင့္ မဂၢဇင္းဝတၱဳတုိမ်ား
စာေရးသူ • ေမာင္ကုိယု
စာမူခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ • ၅ဝဝ ဝ၃၄ ဝ၆ ဝ၁
ပုံႏွိပ္ျခင္း • ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ဝဝ၆ (ပထမအၾကိမ္)
ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိ •  ရာျပည့္စာအုပ္တုိက္
ထုတ္ေဝသူ • ေဒၚခင္ေအးျမင့္
တန္ဖုိး • ၉ဝဝ က်ပ္

(က)
“မင္း .. ဘာတက္မယ္ စိတ္ကူးသလဲ”
“က်ေနာ္ အမွတ္မီရင္ ဘီအီးဒီ တက္ခ်င္တယ္။ မမီရင္ ျမန္မာစာ ယူခ်င္တယ္”

“ဘာကြ”

“ဘီအီးဒီ ဟုတ္လား။ ေက်ာင္းဆရာဆုိတာ ပညာတတ္ထဲေတာ့ အဆင္းရဲဆုံး အလုပ္ပဲကြ။ မင္းမုိ႔လုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ပေလ။ ၿပီးေတာ့လည္း ျမန္မာစာ ယူမလုိ႔တဲ့၊ ေကာင္းကြာ။ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ လမ္းေဘးေရာက္မယ့္ ကိန္းခ်ည္းပဲ။ ဘာလဲ .. မင္းက သမဝါယမ စာေရး လုပ္မလုိ႔လား”

“မဟုတ္ပါဘူး၊ သား ျမန္မာစာ ဝါသနာပါလုိ႔ပါ”

“ထမင္းငတ္ေနတဲ့ စာေရးဆရာေတြ အမ်ားၾကီးကြ၊ ၾကားလား”

“ဒီမွာ ငါေျပာမယ္ ေမာင္ေမာင္၊ ပထမဦးစားေပးကေတာ့ ေဆးပဲ။ ဒုတိယဦးစားေပးကေတာ့ သြားပဲ။ တတိယဦးစားေပးကေတာ့ စက္မႈတကၠ သုိလ္ပဲ။ မီရင္ မီသလုိပဲ။ မင္းဘာမွ စဥ္းစား မေနနဲ႔။ တျခား ေထြရာေလးပါး စဥ္းစားမေနနဲ႔။ မလုိခ်င္ဘူး။ ဝါသနာဆုိတာ လုပ္ယူရင္ ရတယ္ကြ။ ၾကားလား”

(ခ)
မည္သုိ႔ေသာ အရာမ်ားသည္ မိမိဘဝႏွင့္ ထပ္တူက်ေနပါသလဲဆုိတာ မိမိကုိယ္တုိင္က သိျမင္တတ္ဖုိ႔ လုိသည္ဟု ထင္သည္။ သူတဦး တေယာက္၏ ရင္ထဲကိစၥကုိ ဓားမုိးၿပီး ခုိင္းခ်င္တုိင္းခုိင္းဖုိ႔ရန္ ဆုိသည္မွာကား အမွန္တကယ္ေတာ့ မလြယ္ပါ။ ထုိကိစၥကုိ စာေရးဆရာက ႐ို႐ိုးရွင္းရွင္းေလးႏွင့္ ေရးဖြဲ႔ထားသည္မွာပင္ ဖတ္မိသူစိတ္ကုိ တခါတည္း ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းႏုိင္သည္ဟုပင္ ဆုိရမည္။


ဟုိးယခင္မွစ၍ ယေန႔ေခတ္ ယေန႔တုိင္ေအာင္ပင္ မိဘႏွင့္သားသမီးၾကားတြင္ ရွိေနတတ္သည့္ ပဋိပကၡတုိင္းသည္ အျမင္မတူညီၾကရာမွ၊ သေဘာထားကြဲလြဲမႈအပုိင္း အစကေလးမ်ားမွ စတင္ျမစ္ဖ်ားခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပုံရသည္။ ထုိသေဘာ ထုိသဘာဝတုိ႔မည္သည္ မိဘႏွင့္သားသမီးတုိ႔ အၾကားတြင္ပင္မဟုတ္ လူသားမ်ားတဦးႏွင့္ တဦးအၾကား ရွိတတ္သည့္ သဘာဝပင္ျဖစ္သည္။ ေခတ္၏ ေရစီးသည္လည္း တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနသည္။ ထိုေရစီးေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ပါဝင္ကူးခတ္ေနသူတုိင္း ထပ္တူထပ္မွ် က်ခ်င္မွက်မည္ျဖစ္သည္။ ထုိေရစီးထဲတြင္ပင္ စုန္ခ်င္သူမ်ားရွိသလုိ၊ ဆန္ခ်င္သူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္သည္္။

ကုိကုိေမာင္ႏွင့္ ဖခင္ျဖစ္သူတုိ႔၏ လူေနမႈစ႐ိုက္ႏွင့္ သေဘာသဘာဝတုိ႔သည္ မုိးနဲ႔ေျမပမာ ဆန္႔က်င္ဘက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက အဂၤလိပ္ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ဖုိ႔ႏွင့္ ယေန႔ ကမာၻတလႊား အဂၤလိပ္စာ၏ အေရးပါပုံ၊ အဂၤလိပ္စာတတ္မွ လူရာဝင္ပုံတုိ႔ကုိ တတြတ္တြတ္ ေျပာဆုိေနေသာ္ျငားလည္း ေမာင္ေမာင္က ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမ်ားကုိ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ေရးဆြဲရင္း၊ ျမန္မာဝတၱဳမ်ားကုိ ခုံခုံမင္မင္ျမတ္ႏုိးရင္း၊ ဂီတသံ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း ေအာက္မွာ နစ္ေမ်ာရင္း ေပ်ာ္ဝင္ရင္းႏွင့္ပင္။ ထုိကိစၥမ်ားသည္ပင္ ကုိကုိေမာင္ႏွင့္ ဖခင္ျဖစ္သူတုိ႔ၾကားက အေသးစားလူတန္းစား ျပႆနာကေလး တရပ္အသြင္ ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးဖြဲ႔ထားမႈ စာဖတ္သူရင္ထဲတြင္ တလွပ္လွပ္ျဖစ္ က်န္ရစ္ေစသည္။

(ဂ)
တကၠသုိလ္ပတ္ဝန္းက်င္သည္ လြတ္လပ္သည္။ ထုိလြတ္လပ္မႈတုိ႔ႏွင့္အတူ မိမိဝါသနာ ပါရာဘက္ဆီသုိ႔ တျဖည္းျဖည္း ခုန္ကူးႏုိင္သည့္ ေနရာေဒသတခုအသြင္ျဖစ္ေအာင္ စာေရးဆရာသည္ စြမ္းေဆာင္ထားသည္။ စိတ္ထဲတြင္မပါလွေသာ္လည္း ဖခင္ျဖစ္သူကုိ ရြံေၾကာက္ျဖစ္ ေနရသည့္ ေမာင္ေမာင္တေယာက္ ေဆးတကၠသုိလ္ဝန္းက်င္တြင္ က်င္လည္ရင္း ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမ်ား၊ သီခ်င္းေရးဖြဲ႔သီကုံးရင္းျဖင့္ ဖခင္ျဖစ္သူ သိရွိသြားခ်ိန္တြင္ …

“မင္းအလုပ္က ဒါလားကြ။ အ႐ိုးေခါင္းေတြ၊ လက္ဖ်ံ႐ိုးေတြနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ေနရမယ့္ အခ်ိန္မွာ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ အ႐ုပ္ေတြ ေလွ်ာက္ေရးေနတယ္၊ ေကာင္းကြာ။ ဆရာဝန္လုပ္မယ့္ေကာင္ ကဗ်ာနဲ႔ ဘာဆုိင္လဲ”

ဖခင္ျဖစ္သူႏွင့္ ေမာင္ေမာင္တုိ႔၏ ပဋိပကၡကုိ အရွိန္ျမင့္တင္ေပးလုိက္သည္။ “စာအုပ္စာေပ လူ႔မိတ္ေဆြ” ဟူေသာ စကားသည္ လူ႔ေလာကတြင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ထြန္းကားလ်က္ရွိၿပီး ထုိစကားအတုိင္းပင္ စာအုပ္စာေပမ်ားအား အေကာင္းဆုံးမိတ္ေဆြအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔သုိ႔သတ္မွတ္သည္မွာ လူ႔အသုိက္အဝန္းအတြင္းရွိ ကြက္ကြက္ကေလးေသာ သူမွ်သာျဖစ္ႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အမ်ားစုသည္က ေမာင္ေမာင္၏ ဖခင္ကဲ့သုိ႔ အျမင္ရွိသူမ်ားသည္ ဒုႏွင့္ေဒးျဖစ္သည္။

လူ႔ဘဝအတြင္း စာအုပ္စာေပတုိ႔သည္ လူတုိ႔ ျဖတ္သန္းသြားလာေနသည့္ ခရီးေပၚတြင္ အမွားအမွန္၊ အေကာင္းအဆုိးတုိ႔ကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္ေအာင္၊ တည့္မတ္မွန္ကန္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ေပးႏုိင္စြမ္း ရွိေသာ္လည္း ထုိထုိေသာ စာအုပ္မ်ားကုိ ဖန္တီးေရးဖြဲ႔သူ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာတုိ႔သည္ လူထူးလူဆန္း (သုိ႔မဟုတ္) ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနေသာ လူသားမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ပင္ ျမင္လ်က္ရွိသည္မွာ ယေန႔တုိင္ပင္ မတိမ္ေကာ မေပ်ာက္ပ်က္ေသးသည္မွာေတာ့ အမွန္ပင္ဟု ဝန္ခံရမည္။ စာေရးဆရာသည္ ထုိအျဖစ္အပ်က္အမွန္ကုိ မိသားစုပဋိပကၡေလးဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေအာက္တြင္ က်စ္လစ္သိပ္သည္းစြာ ေရးဖြဲ႔ထားခဲ့ပုံရသည္။
 

(ဃ)
လြတ္လပ္ျခင္းကုိ ဘာနဲ႔တုိင္းတာမလဲ။ လူသားတုိင္း လြတ္လပ္ခ်င္သည္။ အဖိအႏွိပ္ မခံလုိ။ အအုပ္ခ်ဳပ္ မခံလုိ။ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာၾကီး ဝီလ်ံဟဇ္လစ္ကေတာ့ “လြတ္လပ္မႈကုိ ခ်စ္တတ္ျခင္းက အျခားသူကုိ မွ်ေဝခ်စ္တတ္ျခင္းပါပဲ” လုိ႔ ဖြဲ႔ဆုိခဲ့ဖူးသည္။

ေမာင္ေမာင္တေယာက္ အိမ္ေဝးသူတေယာက္ ျဖစ္လာေသာအခါ အခ်ိန္ႏွင့္ ခ်ိန္စက္၍ရသည့္ ေမတၱာသည္ သက္ဝင္လာသည္။ ကုိယ္ယုံၾကည္ရာအတြက္ လမ္းထြင္ ခရီးဆက္ရင္း ေအာင္ျမင္မႈေတြ အလုိအေလ်ာက္ မျဖစ္ထြန္းေသးေသာ လမ္းေပၚတြင္ ေလွ်ာက္ရင္း ေမာင္ေမာင္တေယာက္ ေဝးရာေရာက္ရွိေနသည့္အခ်ိန္။

ယခင္ အျမင္မတူခဲ့ေသာ္လည္း ငုတ္လွ်ဳိးကြယ္ေပ်ာက္ေနသည့္ ဖခင္တဦး၏ ေမတၱာသည္ သားႏွင့္ ေဝးသြားေသာအခါ တစစႏွင့္ ျပန္လည္တုိးထြက္လာသည္။

“ဒီေန႔ သားၾကီးထြက္သြားတာ တႏွစ္ျပည့္ၿပီကြ”

“ဟုိေကာင္ၾကီး  အဲဒီသီခ်င္း တီးတတ္တယ္ကြ”

ဖခင္၏ အမွတ္တမဲ့ထြက္လာေသာ စကားသံမ်ားသည္ အခ်ိန္ႏွင့္ ခ်ိန္စက္၍ရသည့္ ေမတၱာ၏ အတိမ္အနက္ကုိ ခန္႔မွန္းမိေစႏုိင္သည္။ ထုိေနရာမ်ားသည္ကား စာဖတ္သူစိတ္ထဲ တႏုံ႔ႏုံ႔ျဖစ္ေအာင္ စာေရးဆရာ၏ ကေလာင္လက္သည္ ထက္ျမလွသည္။

သားငယ္ျဖစ္သူ ညီညီဆုိေနသည့္ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားအဆုိေတာ္ စုိင္းထီးဆုိင္၏ ပီျပင္လွသည့္ သီခ်င္းသံသည္ နားထဲတြင္ တုိးတုိလ်လ်ႏွင့္ …

(ေနခ်င္ရင္ ကုိယ္အသိနဲ႔ေန မေနခ်င္ရင္သြားေပါ့ မတားပါဘူး ....
လူဆုိတာ မာနနဲ႔ပါ ..
ေနရာတုိင္းေတာ့ အရႈံးမေပးႏုိင္ဘူး)

သီခ်င္းသံသည္ကား တုိးတုိးလ်လ်ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အႏွံ႔တြင္ ျပန္႔လြင့္ေနဆဲပါ။

“ေဖေဖ မွားတယ္လုိ႔လည္း ဆက္ဆက္ေျပာလုိက္ပါ။ ေဖေဖ သူ႔ကုိ သိပ္ခ်စ္တယ္လုိ႔လည္း ေျပာလုိက္ပါ”

“ေဖေဖ မရွိရင္ သူျပန္လာမွာပါ၊”

“ေဖေဖတုိ႔ ဗီ႐ိုထဲမွာေလ မင့္ကုိကုိဆီက ေဖေဖ သိမ္းထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ပလတ္စတစ္အိတ္နဲ႔ ေဖေဖ ထုပ္ထားတယ္။ စုတ္တံေတြေရာ၊ ေဆးဗူးေတြေရာ၊ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြေရာေပါ့ကြာ၊ အဲ့ဒါေတြနဲ႔ ဂီတာေတြကုိ မင့္ကုိကုိ ျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါ၊ ေဖေဖက ျပန္ေပးတယ္လုိ႔”

ေနာက္ဆုံးထြက္သက္နဲ႔အတူ အခ်ိန္ႏွင့္ ခ်ိန္စက္၍ ရသည့္ေမတၱာသည္ ပုိမုိပီျပင္မႈ ရွိလာခဲ့သည္။ စာဖတ္သူပရိသတ္ရင္ထဲ ကမာၻေလာကၾကီးသည္ ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္သြားသကဲ့သုိ႔ပင္။

“သားျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါ” ဝတၱဳတုိသည္ မိသားစုအတြင္းရွိ အေဖႏွင့္ သားတုိ႔၏ ပဋိပကၡအေပၚ အေျခခံ ေရးဖြဲ႕ထားသည့္ ေမတၱာဖြဲ႔သီ ဝတၱဳတုိအမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိပဋိပကၡေလးမ်ား အတြင္းတြင္ လူသားတုိ႔၏ စိတ္ခံစားမႈ အေျခအေနတုိ႔ႏွင့္အတူ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားရွိ လြတ္လပ္မႈ ေရခ်ိန္ကုိ ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးဖြဲ႔ထားသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ ထုိဝတၱဳတုိသည္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္က ျမတ္ေလးမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
 

(င)
စာေရးဆရာ ေမာင္ကုိယုအား အဖဦးအုန္းခုိင္၊ အမိေဒၚၾကင္ေမတုိ႔မွ ၁၉၃ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ ပဲခူးၿမိဳ႕၊ ဇုိင္းဂႏုိင္းေတာင္ပုိင္း ဝကၤပါလမ္းတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေမြးခ်င္း ညီအကုိေမာင္ႏွမ ၉ ဦး ရွိသည့္အနက္ သတၱမေျမာက္ ျဖစ္သည္။ အမည္ရင္းသည္လည္း ေမာင္ကုိယုပင္ ျဖစ္သည္။

ငယ္စဥ္က ပဲခူးဟုိက္စကူးေက်ာင္းတြင္ ပၪၥမတန္းအထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့ၿပီး ၁၉၄၅-၄၆ ရန္ကုန္ ဟုိက္စကူးေက်ာင္းတြင္ ဆ႒မတန္းမွစ၍ပညာကုိ စတင္သင္ၾကားခဲ့ၿပီး၊ တန္းျမင့္ေက်ာင္းထြက္ႏွင့္ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲ ၂ ခုလုံးကုိ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ပူးတြဲေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ဝိဇၹာဘြဲ႔ႏွင့္ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ဥပေဒဝိဇၹာဘြဲ႔ကုိ ရရွိခဲ့သည္။

တရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနအျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျခင္း မျပဳမီက အလြတ္ပညာသင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျမန္မာဘာသာျပ ဆရာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ က/ဆ ေကာလိပ္ႏွင့္ ဗုိလ္တေထာင္ လုပ္သားေကာလိပ္တုိ႔တြင္ ျမန္မာစာ၊ သမုိင္းနည္းျပဆရာ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ ဝိဇၹာႏွင့္ သိပၸံတကၠသုိလ္ ဥပေဒဌာနတြင္ ၁၉၇ဝ ျပည့္ႏွစ္အထိ လက္ေထာက္ကထိကအျဖစ္ တာဝန္မ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။

စာေရးဆရာ ေမာင္ကုိယုသည္ ငယ္စဥ္က ၁၅ ႏွစ္သားအရြယ္ကပင္ ျပင္ပေဆာင္းပါး ၿပိဳင္ပြဲတခုတြင္ ပထမဆုရရွိျခင္းျဖင့္ စာေပနယ္သုိ႔ ေျခလွမ္းရန္ အစပ်ဳိးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။  ၁၉၅၁ ခုႏွစ္၊ မတ္လထုတ္ စာေပသစ္မဂၢဇင္းတြင္ ပါဝင္ေသာ “ေမာင္ေမာင္” ဝတၱဳတုိမွ စတင္ကာ “ေမာင္ကုိယု” ဟူေသာ ကေလာင္အမည္ကုိ စတင္သုံးစြဲခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ ျမဝတီမဂၢဇင္းတြင္လည္း “အု” ဟူေသာ ကေလာင္အမည္ကုိလည္း သုံးစြဲခဲ့သည္။

ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝၿပီးသည့္ ထင္ရွားေသာ စာအုပ္မ်ားအေနျဖင့္ “ကမာၻေက်ာ္ တရားခြင္ ေလွ်ာက္လဲခ်က္မ်ား”၊ “တရားခံျဖစ္သြားေသာ ေရွ႕ေန”၊ “တရားခံႏွင့္ သူ႔ခ်စ္သူ”၊ “တရားခံႏွင့္ သူ႔ေရွ႕ေန”၊ “တကယ့္ေရွ႕ေန”၊ “တရားခံ ဘယ္သူလဲ”၊ “ဂ်ာမန္ ဂႏၲဝင္စာေပမ်ား” (အျခားေသာ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍)၊ ပင္ကုိေရး “ေခတ္သစ္ ေမာင္ရင္ေမာင္ မမယ္မႏွင့္ မျခားဝတၱဳတုိမ်ား”၊ “မဂၢဇင္းဝတၱဳရွည္မ်ား ၁” တုိ႔ ျဖစ္သည္။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ဦးေႏွာက္အတြင္း (Mestastasis) ကင္ဆာေရာဂါျဖင့္ ဆရာေမာင္ကုိယု ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။
 

(စ)
“ေခတ္သစ္ ေမာင္ရင္ ေမာင္မမယ္မႏွင့္ အျခားဝတၱဳတုိမ်ား” စာအုပ္တြင္ ဆရာတုိက္စုိးႏွင့္ ဆရာထင္လင္းတုိ႔က “သူ၏ ဝတၱဳမ်ားသည္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အရည္အေသြးမ်ားျဖင့္ ေတာက္ပသည္။ ႏွစ္လုိဖြယ္ရွိသည္။ စကားေျပာေကာင္းေသာ ေရွ႕ေန ေလွ်ာက္လဲခ်က္ ေပးေနသကဲ့သုိ႔ တရားသူၾကီးေရာ အမႈနားေထာင္သူတုိ႔ပါ ေငး၍ နားေထာင္ရသကဲ့သုိ႔ သူ၏ ဝတၱဳမ်ားကုိ ဖတ္ရသူတုိ႔သည္ အျခားအာ႐ံုမ်ား ကုိ ေမ့ကာ သူ႔ဝတၱဳထဲတြင္သာ စိတ္ဝင္စားၿပီး ဝတၱဳဆုံးသြားမွ ေတာ္ေတာ္ဖတ္လုိ႔ ေကာင္းပါလားဟု ခ်ီးမြမ္းရင္း စိတ္ခ်မ္းသာသြားသည္” ဟုပင္ ေရြးခ်ယ္သူတုိ႔၏ အမွာတြင္ ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးထားသည္။

ေရွ႕ေနတုိ႔ဟူသည္ စကားေျပာရာတြင္ ေျပျပစ္ခ်ဳိသာသည္၊ စကားေျပာေကာင္းမြန္သည္ကုိ လူတုိင္းအသိပင္ ျဖစ္သည္။ ယခုတြင္လည္း ေရွ႕ေနတဦးျဖစ္သည့္ စာေရးဆရာေမာင္ကုိယု ေရးဖြဲ႔ထားသည့္ ရသအသားေပး ဝတၱဳတုိမ်ားသည္ သူကုိယ္တုိင္ ထုိင္ေျပာေနသည္ သကဲ့သုိ႔ပင္ စကားေျပအေရးအဖြဲ႔တြင္ ေျပာင္ေျမာက္လွသည္ဟု ဆုိခ်င္သည္။

ယခု “သားျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါႏွင့္ မဂၢဇင္းဝတၱဳတုိ” မ်ား စာအုပ္သည္ တၾကိမ္တခါမွ် လုံးခ်င္းအျဖစ္ မထုတ္ေဝရေသးသည့္ ဝတၱဳတုိ ၂ဝ အား စုစည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ “သား ျပန္လာရင္ ေပးလုိက္ပါ” ဝတၱဳတုိတပုဒ္ႏွင့္ပင္ စာဖတ္သူအား အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလ်က္ရွိသည့္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္အား ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကည့္ခ်င္မိေနသည့္ သဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္ဟု ခံစားမိပါသည္။ အမွန္တကယ္ပင္ ဆရာ ေမာင္ကုိယု၏ “သား ျပန္လာရင္ေပးလုိက္ပါႏွင့္ မဂၢဇင္းဝတၱဳတုိမ်ား” သည္ စာဖတ္ပရိသတ္အား တခါဖတ္ ၾကည့္႐ုံမွ်ျဖင့္ ေနာက္တခါ ထပ္၍ ဖတ္ခ်င္ေစမိေအာင္ ေစ့ေဆာ္လ်က္ရွိသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္းက မဇၩိမသုိ႔လည္း ေပးပုိ႔ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။