နီနီမာ - ကိုယ့္အသက္ကုိ ဖက္နဲ႔ မထုပ္ေသာ္လည္း


နီနီမာ - ကိုယ့္အသက္ကုိ ဖက္နဲ႔ မထုပ္ေသာ္လည္း
ဇူလိုင္ ၃၁၊ ၂၀၁၃

    “ေဟ႔ ... မင္းတို႔ အသက္ေတြ ဖက္နဲ ႔ထုပ္ထားကြ။ ဟားဟားဟားဟား”
    “ ခြပ္ခြပ္ခြပ္ခြပ္”

                  ကားေပၚစတက္တက္ခ်င္း ၾကားလိုက္ရတဲ ႔ အသံေၾကာင္႔ ၾကက္သီးေမြးညွင္းေတြထသြားေအာင္ လန္႔သြားတယ္။ကိုယ္႔ေခါင္းေပၚတည္႔တည္႔က ေအာ္သံၾကားရာဆီ မ်က္စိေရာက္သြားမွ     ရင္ဘတ္ထဲမွ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခုန္ေနေသာ လိပ္ျပာေလးကို  ကလူကလူလို႔ ျပန္ေခၚမိေတာ႔တယ္။ ကားေခါင္းခန္းဒရိုင္ဘာထိုင္ခံု အေပၚဖက္ တီဗီထဲမွ ႏွုတ္ခမ္းေမြးကားကား  မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းႏွင္႔ လူၾကမ္းသရုပ္ေဆာင္ၾကီးရဲ ႔  မ်က္ႏွာၾကီးက  သူ႔အသံလိုပင္ ခက္ထန္မာေက်ာလွတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြကို ၾကိမ္းေမာင္း၊ ျမင္းခြါသံတေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ ႔ ထြက္သြားတာကို ျမင္လိုက္ရတဲ ႔ ခဏတာအတြင္းခရီးစဥ္တေလွ်ာက္  ဒီဇာတ္ကားၾကီး မျပီးမခ်င္း  မၾကည္႔ခ်င္ျမင္လွ်က္သား၊ မၾကားခ်င္နားေထာင္လ်က္သား ျဖစ္ရမယ္႔ အေရးကိုေတြးကာ  စိတ္မသက္သာလွေပ။ ေရွးလူၾကီးေတြလို အတိတ္နိမိတ္ေကာက္တတ္ပံုႏွင္႔ဆို ခရီးဆက္ဖို႔ေတာင္ မလြယ္။
            ထူးပါဘူးေလ။ဗမာျပည္မွာ အျမန္ယာဥ္စီးရတယ္ဆိုတာကလဲ  အသက္ကိုဖက္နဲ ႔ ထုပ္ထားရသလိုပါပဲေလ။ ခုတေလာ အျမန္ယဥ္ေတြရဲ ႔ မေတာ္တဆသတင္းေတြကလည္း  မၾကား၀ံ႔မနာသာ။ 
            မၾကာေသးမီကာလေလးကပင္  ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမၾကီးေပၚမွ ရာဇာမင္း
အျမန္ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မွဳက အမ်ားျပည္သူၾကားမွာ  ပူေႏြးလတ္ဆတ္စြာေျခာက္လွန္႔ဆဲ။ ကိုယ္ေတြ သြားေနရတဲ့ ရန္ကုန္ျပည္ကားလမ္းမ ေပၚမွာေတာ႔  ဒီလို ပိုးစိုးပက္စက္ အျဖစ္မ်ိဳးသိပ္ မျဖစ္တတ္္လို႔ ေတာ္ပါေသးရဲ ့ လို႔ ေျဖေတြးေတြးရင္း ကိုယ္႔ထိုင္ခံုကိုယ္ထိုင္ျပီး   မ်က္စိကို အသာမွိတ္ကာ   ဘုရားစာရြတ္ေနလိုက္တယ္။
    “ က်မ ခံုနံပါတ္(၇)က  နံရံနဲ ႔ ကပ္လ်က္ေလ” အမ်ိဳးသမီးတဦးရဲ ႔ ခပ္ေအးေအး ေလသံကို
    “က်မက ခံုနံပါတ္(၈)ေပမဲ ႔  နံရံနဲ ႔ ကပ္ရက္မွာ ထိုင္ရမယ္လို႔  လက္မွတ္ေရာင္းသမားေတြက ေျပာလိုက္တယ္” ခပ္စူးစူး ခပ္စြာစြာ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္အသံက တုန္႔ျပန္လိုက္တယ္။
       မ်က္စိကို အသာဖြင္႔ရင္း သူတို႔ အျငင္းပြါးမွဳကို နားစြင္႔မိတယ္။ကားနံေဘးနံရံေတြေပၚက ခံုနံပါတ္ေတြ ေရးထားတဲ့အရဆို ခံုနံပါတ္(၇) အမ်ိဳးသမီးက မွန္ေနေပမဲ ႔ ခံုနံပါတ္(၈) အမ်ိဳးသမီးက  ခပ္တင္းတင္းနဲ ႔  လက္မွတ္ေရာင္းတဲ ႔ ကားဂိတ္က အမ်ိဳးသမီးေလးကို သြားေခၚလာတယ္။
    လက္မွတ္ေရာင္းတာ၀န္ခံ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးက  ခရီးသည္တေယာက္ခ်င္းရဲ ႔ မွတ္ပံုတင္နံပါတ္ေတြ ေမးျပီး  စာရင္းသြင္းရင္း  အျငင္းပြါးရာ ခံုေတြအနီးေရာက္လာေတာ႔  ကားေပၚက ခရီးသည္ေတြက  သူတို႔ကို အာရံုစိုက္ေနတာေပါ႔။

လက္မွတ္ေရာင္းအမ်ိဳးသမီး။   ။  “အမတို႔ ကားလက္မွတ္ ဘယ္ေလာက္တန္ေတြ ျဖတ္ခဲ ႔လဲ”
ခံုနံပါတ္(၇) အမ်ိဳးသမီး။     ။၄၅၀၀
ခံုနံပါတ္(၈) အမ်ိဳးသမီး။      ။“ငါက ၅၀၀၀ တန္ ျဖတ္တာ”
လက္မွတ္ေရာင္းအမ်ိဳးသမီး။   ။ဒါဆို  ၅၀၀၀တန္ ျဖတ္တဲ ႔ အမကို နံရံနားကို  ထိုင္ခိုင္းလိုက္ပါ”

 တကားလံုးက ၀ိုင္းၾကည္႔ေနလို႔လားမသိ၊ နံရံနားကပ္ရက္ထိုင္ခံုျဖစ္ေသာ ခံု နံပါတ္(၇)  ပိုင္ရွင္အမ်ိဳးသမီးက  ဘာမွ မေျပာေတာ႔ပဲ ေနရာလဲေပးလိုက္တယ္။ မ်က္ႏွာကေတာ႔ သိပ္ေက်နပ္ပံုမေပၚ။ သူတို႔ကို ၾကည္႔ရင္း  ကိုယ္႔စိတ္ထဲမွာေတာ႔  ခိုးလိုးခုလု။ တမ်ိဳးၾကီး။ ျပီးေတာ႔မွ  ကိုယ္လဲ  လက္မွတ္ျဖတ္တုန္းက  ၅၀၀၀က်ပ္ ေပးလိုက္ရတာကို  သတိျပန္ရတယ္။ ခါတိုင္း ဒီလမ္းဒီခရီးဆို (၄၅၀၀)က်ပ္ပါ။ ေစ်းတက္တာထင္ပါရဲ ႔လို႔ သာမန္ကာလွ်ံကာေတြးျပီး ၅၀၀၀တန္တရြက္ အလြယ္တကူ ေပးခဲ ႔မိတာ။ခုေတာ႔  ကားလက္မွတ္က ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိေနပါလား။ ၅၀၀ က်ပ္ ပိုေပးတဲ ႔သူက  မမွန္မကန္လုပ္လဲ အခြင္႔အေရးပိုရေနပါလား။
           ဒါနဲ ႔  ကိုယ္႔အနားကို ေရာက္လာတဲ ႔ လက္မွတ္ေရာင္းအမ်ိဳးသမီးေလးကို “လက္မွတ္က  ဘာလို႔ ၄၅၀၀နဲ ႔ ၅၀၀၀ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေနတာလဲ”လို႔ ေမးလိုက္ေတာ႔
    “လက္မွတ္က (၄၅၀၀)ပါ။၅၀၀ပိုေကာက္တာက ခရီးသြားအာမခံေၾကး ပါ။အာမခံေၾကးက မေပးခ်င္လဲ ရပါတယ္။ဒါေပမဲ ႔  က်မတို႔က  အာမခံကုမၼဏီကို သြင္းရလို႔ တခါတည္းျဖတ္လိုက္တာပါ”လို  ႔ျပန္ ေျဖတယ္။
           တကယ္ဆို  လက္မွတ္ေရာင္းကတည္းက  ခရီးသြား အာမခံ(၅၀၀)က်ပ္ ရွိတယ္။အာမခံမထားခ်င္လဲ ရတယ္။ကားလက္မွတ္ကေတာ႔ ၄၅၀၀ ပါ။ ဒီလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာရမွာ။ ဒါခရီးသည္ေတြကို မလိမ္႔တပတ္လုပ္တာပဲလို႔  ေတြးရင္း  ေဒါသထြက္လာတယ္။ ခံုနံပါတ္(၇) အမ်ိဳးသမီးၾကီးဆို ခရီးသြားအာမခံမထားလို႔  ၄၅၀၀ပဲ ေပးရတာေပါ႔။ အင္းေလ ... ကိုယ္႔ဖာသာပဲ အျပစ္တင္ပါေတာ႔မယ္။ ခံုနံပါတ္(၇) အမ်ိဳးသမီးၾကီးလို  ဂဃနဏ မေမးပဲ လြယ္လြယ္ကူကူ  (၅၀၀၀) ထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ ကိုယ္ညံ႔လို႔ေပါ႔ေလ။
               စိတ္စေနာင္႔စနင္းရွိေနတံုးကားက ဖြင္႔ထားတဲ ႔ တီဗီကလည္း ခရီးသည္ေတြကို ေျဖေဖ်ာ္ရာ မေရာက္ေတာ႔ပဲ  အသံေရာ ရုပ္နဲ ႔ပါ ႏွိပ္စက္ေနေလတယ္။ ကဲပါေလ - ဘုရားစာလဲ  ရြတ္လို႔မရမယ္႔အတူတူေတာ႔ စာဖတ္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ေတြးရင္း  လမ္းက ၀ယ္လာတဲ ႔  ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ ကို ထုတ္ဖတ္လိုက္တယ္။ျပည္သူ႔ေခတ္ အတြဲ ( ၄)  အမွတ္(၁၁၉  )ထဲက ေဆာင္းပါးေတြကို  စိတ္၀င္စားသြားလိုက္
တာ ကားဘယ္ေရာက္ေနမွန္းနဲ ႔  ကားထဲမွာ ဘာျဖစ္ေနမွန္းေတာင္ ေမ႔သြားတယ္။
               ေဟာ ... စာမ်က္ႏွာ(၂၇ )က ဦးဟံသာျမင္႔ ရဲ ႔ “ရာဇာမင္း၊အျမန္လမ္းႏွင္႔ မင္းရာဇာမ်ား      ”  ဆိုတဲ ႔ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ကို  ျမင္လိုက္ေတာ႔မွ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္   အျမန္ကားစီးေနဆဲအျဖစ္ကို သတိျပန္ရသြားျပီး  ေက်ာထဲမွာ စိမ္႔ခ်မ္းလာသလိုလို ျဖစ္လာတယ္။
         အဲဒီအခ်ိန္မွာ  ေန၀င္ရီတေရာအခ်ိန္မို႔    လမ္းေဘး၀ဲယာမွာလဲ ေနေရာင္မျမင္ရေတာ႔ဘူး။ ကိုယ္စီးေနတဲ ႔ ကားၾကီးကလည္း  အျမန္ကားပီသေအာင္ ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ။ တေနရာမွာ  ကုန္ျခင္းေတြကို အျပည္႔အေမာက္ တင္လာလို႔  ဆိုင္ကယ္စီးသူကိုေတာင္ မျမင္ရတဲ ႔ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစီးက  ယိုင္ထိုးယိုင္ထိုးနဲ  ႔ကားလမ္းမေပၚတက္လာလို႔ဒရိုင္ဘာက  အျမန္ဆြဲ ေရွာင္ရင္း ကားဟြန္းကို တမင္သံရွည္ဆြဲလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ႔ မွ   ကားထဲကေန  ေခါင္းထြက္ျပီး ေဆြမ်ိဳးညာတကာအစံုအလင္ပါတဲ ႔ ဆဲေရးတိုင္းထြာမွဳ တခုနဲ ႔   ဆိုင္ကယ္သမားကို  ႏွဳတ္ခြန္းဆက္လိုက္ေလရဲ ႔။ ကားေပၚက  ခရီးသည္ေတြကေတာ႔  ဘုရား တရား တလို႔ေပါ႔။
           ေဟာေရွ ႔နားမွာက  ႏြားရိုင္းသြင္းခ်ိန္မို႔ ႏြားအုပ္တအုပ္ကို ျမင္လိုက္ရျပန္တယ္။ ေပကပ္ကပ္ ကၽြဲတေကာင္က  ႏြားအုပ္ထဲက  ဖဲ ႔ထြက္ျပီး လမ္းေပၚျဖတ္လိုက္ေသးတယ္။
    “ ပြမ္ပြမ္ပြမ္”
    ကားဟြန္းသံရွည္ ဆြဲေနတာေတာင္  ေျခလွမ္းမပ်က္  လမ္းျဖတ္ေနတဲ ႔ ကၽြဲကို ၾကည္႔ျပီး  စပယ္ယာေလးက
    “ ကၽြဲပါး ဟြန္းတီးဆိုတာ - ဒါပဲ ဆရာသမားေရ ... ဟိုးထား”
    ကားဒရိုင္ဘာကေတာ႔ ကားကို အရွိန္သတ္ရင္းသူ႔ထံုးစံအတိုင္း ကြမ္းေသြးေတြနီရဲေနတဲ ႔ ပါးစပ္ၾကီးနဲ ႔ ကၽြဲကို ဆဲပါေတာ႔တယ္။
    အခ်ိန္မီကားစက္မရပ္နိုင္ရင္ မေရွာင္နိုင္ရင္ မေတြးရဲစရာပါလား။
    ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္လံုး ခရီးသည္ေတြရဲ ႔ အသက္နဲ ႔ ကံၾကမၼာကို  ကားဒရိုင္ဘာရဲ ႔ လက္ထဲ  ၀ကြက္ အပ္ထားရတာပါလား။
    ကားဒရိုင္ဘာ တခ်က္မွားရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ - ကားလမ္းမရဲ ႔ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ေၾကာင္႔  တစံုတရာ မေတာ္တဆမွဳ တခုခု ျဖစ္ခဲ ႔ရင္ခရီးသည္ေတြရဲ ႔အသက္ေတြ ဘ၀ေတြ ဆံုးရွံဳးမွဳေတြ။
    အိုး ... ေတြးရင္း ေတြးရင္း ... ရာဇာမင္းကား ၾကီး ေခ်ာက္ထဲတိမ္းေမွာက္က်သြားစဥ္က  ကားေပၚပါတဲ႔ ခရီးသည္ေတြရဲ ႔
ထိတ္လန္႔တၾကား ေအာ္ဟစ္ေနၾကမဲ့အသံေတြကို ၾကားေယာင္လာတယ္။ သူတို႔ရဲ ႔အသက္ေတြ  ဘ၀ေတြ ဒီလိုဆံုးရွံဳးရလိမ္႔ မယ္ဆိုတာ - ဒီကားေပၚက စတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ   ဘယ္ေတြးမိပါ႔မလဲ။ ဘယ္ေတြးခ်င္ပါ႔မလဲ။  ေပါက္တတ္ကရ အေတြးေတြကို  ထုတ္ပစ္ဖို႔  ေခါင္းကို ယမ္းခါရင္း ဖတ္လက္စ ေဆာင္းပါးကို ဆက္ဖတ္လိုက္ေတာ႔ ...
      “အာဏာပိုင္မ်ားရဲ ႔ တံု ႔ျပန္ေျဖရွင္းမွဳေတြထဲမွာ ခရီးသြားျပည္သူလူထု ခ်က္ျခင္း ခံစားလိုက္ရတာကေတာ႔ ခရီးသြားအာမခံ ဆိုတာပါပဲ။ သမတၾကီးရဲ ႔ အမိန္႔နဲ ႔လို႔ ဆိုျပီး အျမန္ယာဥ္လိုင္းေတြမွာ လက္မွတ္၀ယ္ကတည္းက ေငြ(၃၀၀)ကို ၾကိဳေပါင္းျပီး  အာမခံေၾကး ေပးေနရပါျပီ။ မ၀ယ္မေနရ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုေပမဲ ႔ ျငင္းလို႔မရေတာ႔ ဘာထူးေသးလဲ ”
              ဟာ .... ေဆာင္းပါးထဲကအဆိုအရ  ေနျပည္ေတာ္အျမန္လမ္းမၾကီးေပၚက ကားလိုင္းေတြေတာင္  ခရီးသြားအာမခံေၾကး  ၃၀၀ ဆိုပါလား။ လမ္းေၾကာင္းတိုတဲ့  ျပည္ - ရန္ကုန္ အျမန္ကားေတြစီးတဲ့ခရီးသည္ျဖစ္ျပီး   ခရီးသြားအာမခံေၾကး ၅၀၀ ေပးလိုက္ရတဲ ႔ ကိုယ္႔အျဖစ္ကို ေတြးေလေတြးေလ  ေဒါသေတြ အလိပ္လိုက္ထလာေလပဲ။ ခုခ်ိန္မွ ကားေပၚက ဒရိုင္ဘာ စပယ္ယာနဲ ႔ ေငြကိုင္ကားတာ၀န္ခံကိုေျပာရေကာင္းမလား။
    ေျပာလဲ - ဂိတ္က ျဖတ္တာ ... က်ေနာ္တို႔ နဲ ႔ မဆိုင္ဘူးဆိုျပီး ကၽြဲပါးေစာင္းတီးျဖစ္ဦးမယ္။ ထူးပါဘူးေလ၊ ညံ႔ဦးဟဲ ႔ ... ခံဦးဟဲ ႔ ... လို႔ပဲ ကိုယ္႔ေပါင္ကို ျပန္ဆိတ္ျပီး ဆံုးမလိုက္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးကို ဆက္ဖတ္ေတာ႔
    “ကားေမွာက္လို႔ ေသရင္ က်ပ္သိန္း (၃၀) ေလွ်ာ္ေၾကးရမယ္တဲ့။ ဘယ္သူကမွ  ဒီခရီးမွာ ငါေသမေသ ဆိုျပီး ကိုယ္႔အသက္ကို တေသာင္းေလး တေလး  ေလာင္းခ်င္ပါ႔မလဲ။ဒါေၾကာင္႔ အကာအကြယ္ရေအာင္ အစိုးရအာဏာနဲ ႔ အတင္းေရာင္းတာပါ ဆိုလာရင္ေတာ႔ ေျပာစရာေတြ ရွိပါတယ္”
        အင္းေလ ...  ျပီးခဲ ႔တဲ ႔ ရာဇာမင္းျပဳတ္က်ကာစရက္က သတင္းေတြထဲမွာ အာမခံ ၀န္ၾကီးတပါးက
    “ ခရီးသြား အာမခံထားျခင္းျဖင္႔ ေငြ ၃၀၀ ရင္းလိုက္ထားတာကေန   သိန္း(၃၀) ျပန္ျမတ္တာ”လို႔  လူ ႔အသက္ကို ဖက္ရြက္ေလာက္  သေဘာထားျပီး အေရာင္းျမွင္႔တင္ေရး လုပ္လိုက္လို႔ သတင္းစာေတြ ဂ်ာနယ္ေတြ က ေထာက္ျပေ၀ဖန္သံေတြ ေသာေသာညံခဲ ႔ေသးတာကို အမွတ္ရ လိုက္ပါေသးတယ္။ ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးေတြ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ရွိၾကပံုကေတာ႔  ကမၻာမွာ ျမန္မာေဟ႔လို႔ ေတာင္ ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူလိုက္ခ်င္ပါေသးတယ္။ဒါနဲ႔ ဆရာဦးဟံသာျမင္႔ရဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဆက္ဖတ္ေတာ႔
           “အမ်ားျပည္သူ မ၀ယ္မေနရ လုပ္ဖို႔ဆိုရင္  ဥပေဒတခုခု ရွိဖို႔လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘယ္ဥပေဒ နည္းဥပေဒေတြအရ  လုပ္တာပါလဲ” လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။
      “ျပည္သူလူထုက  ဘာမသိညာမသိနဲ ႔ ပိုက္ဆံပိုကုန္ရံုတင္မကပါဘူး။ အရင္က ျမန္မာ႔အာမခံတစ္ခုတည္းက ခရီးတေၾကာင္းကို ၁၀၀နဲ ႔ေရာင္းေနတဲ့ အာမခံကို  သံုးရာအထိတင္လိုက္ျပီး ပုဂၢလိက အာမခံကုမၼဏီေတြ အားလံုးကို ေရာင္းခ်ခြင္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ေမာ္ေတာ္ယဥ္လိုင္းေတြကိုေတာ႔  ကုမၼဏီမ်ား ကိုယ္႔ဖာသာမွ်ေရာင္းၾက။ ကိုယ္ပိုင္ကားေတြကိုေတာ႔ ၾကည္႔ေရာင္းၾက။ ရတဲ႔အထဲက တ၀က္ကို ျမန္မာ႔အာမခံကို ျပန္သြင္း စသျဖင္႔ စီမံခန္႔ခြဲတယ္လို႔ ၾကားပါတယ္”
      ေဆာင္းပါးကို  ဖတ္ျပီး ငိုခ်င္ရက္လက္တို႔ လိုက္သလိုပါပဲ။ ေအာ္ ... တရား၀င္ ၁၀၀တန္ အာမခံကို တရားမ၀င္႔တ၀င္ ၃၀၀ က်ပ္နဲ ႔တင္  ေရာင္းခိုင္းတယ္။ တဆင္႔ခံေတြက  ၅၀၀က်ပ္နဲ႔ ခရီးသြားျပည္သူကို ေရာင္းစားျပန္တယ္။ သူတို႔ မွ်စားေ၀စား စီမံခ်က္ေတြထဲမွာတို႔ ျပည္သူေတြ နင္းသမွ် ျပားေနရတဲ့အျဖစ္ကို  ေတြးမိတိုင္း  အရိုးပါမက   ကလီစာေတြပါ နာလာပါတယ္။ ေဆာင္းပါးကို  ဆက္ဖတ္လိုက္ေတာ႔   ကလီစာေတြတင္မက အေၾကာအေသြးအသားေတြပါ တဆစ္ဆစ္ နာလာပါေတာ႔တယ္။

           “ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔  ပထမေျပာစရာရွိတာက  အမ်ားျပည္သူသံုးလမ္းေပၚမွာ သြားတဲ႔စက္တပ္ယာဥ္မွန္သမွ်နဲ ႔ သက္ဆိုင္တဲ ႔ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ သူတပါးထိခိုက္မွဳ  အာမခံဥပေဒဆိုတာ အခုထိ အသက္၀င္ေနပါေသးတယ္။ အဲဒီ  ဥပေဒအရ  ေမာ္ေတာ္ယဥ္ပိုင္ရွင္မွန္သမွ်ဟာ လိုင္စင္ႏွစ္ေစ႔သြားရင္ သက္တမ္းမတိုးမီ ပရီမီယံ ေဆာင္ရတယ္ဆိုတာ  အားလံုးအသိပါ။ ဒါေပမဲ ႔ ဘာေၾကာင္႔ ေပးေနရတယ္ ဆိုတာ သိသူနည္းပါတယ္။ အစိုးရကို အာမခံအခြန္ ေပးေနရတာလို ႔ ထင္ေနၾကပါတယ္”
    အင္း... ျမန္မာျပည္သူအမ်ားစု (ကိုယ္အပါအ၀င္) ကိုယ္စီးတဲ ႔ ျမင္းကို အထီးလား အမလားမသိၾကတာ မ်ားမ်ားေနေတာ႔  အစိုးရအတြက္ေတာ႔ မ်က္ျဖဴဆိုက္ေလဆရာၾကိဳက္ေလ ျဖစ္ေနပါတယ္။
             “ သူတပါးထိခိုက္မွဳအာမခံဆိုတာ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမဟုတ္ပါ။တကယ္ေတာ႔  လူမွဳဖူလံုေရး ရံပံုေငြေကာက္သလိုပါပဲ။ သူတပါးထိခိုက္မွဳ အာမခံဆိုတာ အေရးေပၚကိစၥေပၚလာရင္  သံုးဖို႔ၾကိဳတင္ေကာက္ခံ စုေဆာင္းတာပါ။ ကြာျခားခ်က္က  လူမွဳဖူလံုေရး ရံပံုေငြက စုေဆာင္းသူအလုပ္သမားမိသားစုအတြက္ရည္ရြယ္တာ ျဖစ္ျပီး သူတပါးထိခိုက္မွဳ အာမခံကေတာ႔  ဥပေဒနံမည္အတိုင္းပဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို  အမ်ားျပည္သူၾကားမွာ သြားလာသံုးစြဲျခင္းေၾကာင္႔ ေသဆံုးထိခိုက္ဒဏ္ရာရ ဆံုးရွံဳးရတဲ ႔  ကားပိုင္ရွင္မဟုတ္တဲ ႔ သူတပါး(စီးနင္းတဲ ႔ခရီးသည္မ်ား အပါအ၀င္)ကို  ေငြေၾကးအရ ေပးေလွ်ာ္ေထာက္ပံ ႔နိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။အစိုးရရဲ ႔ အျခားေသာလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေကာက္ခံတာ မဟုတ္သလို ျမန္မာ႔အာမခံလုပ္ငန္းရဲ ႔အျခားေသာလုပ္ငန္းမ်ားလို  အျမတ္အစြန္းအတြက္  အတြက္ စီးပြါးေရး လုပ္ငန္း မဟုတ္ပါဘူး”
                အခုလို ေဆာင္းပါးရွင္ ဦးဟံသာျမင္႔က  တာ၀န္သိသိ ကေလာင္စြမ္းနဲ ႔ မီးေမာင္းထိုးျပတာကို ဖတ္လိုက္ရေတာ႔မွပဲ "ေအာ္ ... ငါတို႔ညံ႔လို႔ သူတို႔ အနိုင္က်င္႔ယုတ္မာသမွ် ခံေနရပါလား ..." လို႔  နားမ်က္စိေတြ ပြင္႔လာပါေတာ႔တယ္။
    ဆရာက  ဆက္ျပီး ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္နီးပါး သူတပါးထိခိုက္မွဳ အာမခံက ႏွစ္တိုင္း အျမတ္ေပၚခဲ ႔တာေတြကို ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ ႔တြက္ခ်က္ျပပါတယ္။
    “ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွာ ပရီမီယံ ၈၃ ဘီလွ်ံက်ပ္ ၀င္ခဲ႔တာ။ ေပးေလ်ာ္တာ ၀ဒသမ ၅၉ ဘီလွ်ံသာရွိခဲ့လို႔  ၉၃ ရာခိုင္ႏွုန္းနီးပါး ျမတ္ေနတာကို ေတြ ႔ရတယ္။ လူမွဳေရး လုပ္ငန္းတခုမွာ ၉၃ရာခိုင္ႏွဳန္း ျမတ္ေနတယ္ ဆိုတာ  ဘယ္လိုမွၾကားလို႔ မေကာင္းတဲ ႔ ကိစၥရပ္ပါ။ ဒီေလာက္ျမတ္ေနရင္ ေလ်ာ္ေၾကးႏွဳန္းကို ဆယ္ဆတင္လိုက္ရင္ေတာင္မွ အစိုးရက စိုက္ေပးစရာမလိုပါဘူး။ ဒီေတာ႔  ျမန္မာ႔အာမခံ ကပဲ ေသဆံုးတဲ ႔ခရီးသည္မ်ားအတြက္ တဦးကို  အခုေပးေလ်ာ္ႏွဳန္း  ၅သိန္းကေန ဆယ္ဆတိုးျပီး သိန္း (၅၀) ေပးမယ္ဆိုရင္၊ ခရီးသြားအာမခံဆိုတာ  ထားစရာေတာင္ မလိုေတာ႔ပါဘူး”
          ၾကည္႔စမ္း။ဒီေလာက္ ၀င္ေငြေတြ ရွိ္ေနရဲ ႔သားနဲ ႔ ဘာလို႔မ်ားျပည္သူေတြအေပၚပဲ အျမဲထပ္ေကာက္ဖို႔ ဆီလို အေပါက္ရွာေနရက္ၾကတာလဲ။ ဒီနိုင္ငံမွာ အာမခံလုပ္ငန္းတင္မကပါဘူး။ အေထြေထြ အခြန္အခေတြ လွ်ပ္စစ္မီတာခ ထပ္တိုးေကာက္တာမ်ိဳးေတြနဲ ႔  ျပည္သူေတြ ပဲ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးေတြ   ထပ္ထပ္ထမ္းေနရတာ။  
             သူ႔ေဆာင္းပါးထဲ မွာ    အာမခံလုပ္ငန္းရဲ ႔သဘာ၀ေတြကို ျပည္သူေတြ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္းသိေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔လိုတဲ ႔အေၾကာင္း။
    ပုဂၢလိက အာမခံကုမၼဏီေတြ အေနနဲ ႔ ျပည္သူေတြကို   မလိမ္႔တပတ္ မလုပ္ဖို႔ ေတာင္းဆိုထားျပီး၊ အာမခံေၾကးေငြကိုလဲ ဒဏ္ရာရရင္ ေဆးကုသစရိတ္ ေပးမယ္ေျပာထားေပမယ့္၊ က်ိဳးကန္းျပတ္ေတာက္ တသက္လံုးသံုးမရ ျဖစ္ေတာ႔မွ အခ်ိဳးက် ေပးေလ်ာ္မွာျဖစ္ျပီး ဒဏ္ရာရလို႔ စမ္းသပ္ခ ေဆးကုသခေတြ အတြက္  မေပးတာေတြရွိေနတာမို႔  မွ်မွ်တတ စဥ္းစားၾကဖို႔။ကိုယ္႔ဖက္က  အနိုင္ၾကီးပဲ လုပ္ေနရင္
ဒီေခတ္ၾကီးထဲမွာ  Business  Model မွားေနျပီ။ ျပင္ၾကပါလို႔  တိုက္တြန္းထားပါတယ္။

            ေနာက္ဆံုး ပိုဒ္မွာေတာ႔  ရာဇာမင္း ကားေမွာက္စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို စံနမူနာျပျပီး  ဒီလို ေရးထားပါတယ္။

           “ ခရီးသည္ ၁၄ဦး ေသဆံုး ရတဲ့ကိစၥတုန္းက ေလအိတ္ကားၾကီးဟာ အလံုးစု  အာမခံထားလို႔  အဲဒီ အကာအကြယ္ေအာက္က  ခရီးသည္တဦးကို  ဆယ္သိန္း ေပးေလ်ာ္ေၾကာင္း သတင္းစာထဲမွာပါလာတယ္။ စုစုေပါင္း သိန္း(၁၄၀)ေပါ႔။ ကားပ်က္စီးတာကိုေတာ႔  သိန္း ၉၀၀ ဆိုလား ေလ်ာ္မယ္လို႔ ပါပါတယ္။ အဲဒီေတာ႔  ခရီးသည္(၄၄)ဦးစလံုး  ေသရင္ေတာင္မွ သိန္း(၄၄၀)ပဲ ေလ်ာ္ရမွာပါ။ ကားေစ်းတ၀က္ေတာင္ မရွိပါဘူး။ လူ ႔တန္ဖိုးက  ပစၥည္းတန္ဖိုးထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ နိမ္႔ေနသလို ျဖစ္ေနတာေပါ႔”
    စာဖတ္ျပီး စိတ္ေရာ လူေရာ အကုန္ေမာေနတုန္း ...

    “ ေဟ႔ ... မင္းတို႔  အသက္ေတြ  ဖက္နဲ ႔ထုပ္ထားၾကကြ”

    လာျပန္ျပီ။ကိုယ္စီးေနရတဲ ႔ကားေခါင္းပိုင္းက  တယ္လီဗီးရွင္းထဲကေန ဗီဒီယို သရုပ္ေဆာင္ လူဆိုးဗိုလ္ၾကီးက ငွက္ဆိုးထိုးသံၾကီးနဲ ႔ ၾကိမ္း၀ါးေနျပန္ပါတယ္။ အသက္ကို ဖက္နဲ ႔ထုပ္ခိုင္းတယ္  ဆိုတဲ ႔သေဘာက ကိုယ္႔ အသက္ဟာ    မလံုမျခံဳေတာ႔ဘူး။ ဘာမဟုတ္တဲ့ ဖက္ရြက္ပါးပါးေလးနဲ႔ ထုပ္ထားေတာ႔  ... လို ႔ျခိမ္းေျခာက္ ၾကိမ္းေမာင္းလိုက္တဲ့ သေဘာေပါ႔ေနာ္။
         “ ဟုတ္ကဲ႔။ က်မအသက္ကိုေတာ႔  ငါးရာတန္အစုတ္ကေလးတရြက္နဲ႔ ထုပ္ထားပါတယ္ရွင္”။    ။