ၿငိမ္းခ်မ္းေအး - အမ်ိဳးသမီးဆိုတာ အလွၾကည့္ခံ လိင္စြဲေဆာင္မႈ အတြက္ သက္သက္ မဟုတ္ဘူး


အမ်ိဳးသမီးဆိုတာ အလွၾကည့္ခံ လိင္စြဲေဆာင္မႈ အတြက္ သက္သက္ မဟုတ္ဘူး
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
မိုးမခ ။ ၀၁ ဇြန္၊ ၂၀၁၄


အာရွ ပစိဖိတ္ ကမၻာ့ အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ဗမာျပည္က အလွမယ္ သရဖူ ေဆာင္းႏိုင္ခဲ့တာ ဗမာမ်ား အတြက္ ဝမ္းသာ စရာပါ။  ၂၀၁၁ က မွ စခဲ့တဲ့ ဒီၿပိဳင္ပြဲ ဟာ တျခား ကမၻာ့ အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲေတြလို အထင္ကရ ရွိ၊ လူသိမ်ားလွခ်ည္းရဲ႕ မဟုတ္ေပမယ့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုလို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲ မွာ ဗိုလ္ဆြဲ ႏိုင္တာ ေက်နပ္စရာပါပဲ။

တိုင္းျပည္မွာ စစ္တပ္ စတင္ ႀကီးစိုးခ်ိန္ ၁၉၆၂ ကစလို႔ မယ္ဗမာ ေတြကို ႏိုင္ငံတကာ ၿပိဳင္ပြဲေတြ မလႊတ္ေတာ့ဘူး။  ျပည္တြင္းမွာလည္း ေရကူးဝတ္စံု ဝတ္ ၿပိဳင္ရတဲ့ အလွၿပိဳင္ပြဲေတြ ပိတ္ခံထိတယ္။  အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ မယ္မယ္ရရ မရွိပါဘူး၊ စစ္တပ္ အာဏာ တည္တံ့ဖို႔ ေဖာ္ေဆာင္လာတဲ့ အစြန္းေရာက္ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒ တစိတ္တေဒသ ျမန္မာ့ရိုးရာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ မကိုက္ ဆိုတာပါပဲ။

ဒီလို အေၾကာင္းျပခ်က္ မ်ိဳး ကို တျခား အားကစားနည္းေတြမွာလည္း ေပးၿပီး ပိတ္ပင္တတ္တယ္။  ဒီဘက္ နဝတ၊ နအဖ ေခတ္ အမ်ိဳးသမီး သဲေသာင္ျပင္ ေဘာ္လီေဘာ ၿပိဳင္ပြဲ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ စထည့္ေတာ့ ေရကူး ဝတ္စံုဝတ္ရျခင္း အေၾကာင္းျပ ဗမာ အမ်ိဳးသမီး အသင္းကို မလႊတ္ခဲ့ဘူး။  တကယ္ေတာ့ အသစ္ထည့္တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲေတြ ဆိုတာ ႏိုင္ငံတိုင္း လိုလို အစ က စရလို႔ ကိုယ့္ အသင္း ပါရင္ ဆုတံဆိပ္ ခ်ိတ္ႏိုင္တယ္၊ ေရရွည္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အတြက္လည္း လက္ဦးမႈ ယူႏိုင္တယ္။  ဒါေပမယ့္ ဆိုခဲ့သလို အမ်ိဳးသားေရး အျမင္ႀကီးလွတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ေရကူးဝတ္စံု ကို မ်က္မုန္းက်ိဳးခဲ့တယ္။

သူတို႔ ၾကည့္မရတာကလည္း တိုင္းျပည္ကို ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေစတဲ့ ႏိုင္ငံ့ ေပၚလစီ မွာ သာ ၾကည့္မရၾကတာမ်ိဳးရယ္ပါ။  စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ေတြ လုပ္ေတာ့ တေယာက္ အရႈပ္ထုပ္ တေယာက္ ေဖာ္ေကာင္ လုပ္ၾကရင္းနဲ႔ အညွီအေဟာက္ အရိအရြဲ ျခင္ေထာင္ ဇာတ္လမ္း တခ်ိဳ႕ ျပည္သူေတြမွာ ေကာလာဟလ အေနနဲ႔ သိခဲ့ရတာ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ၾကယ္ငါးပြင့္ ဟုိတယ္ ခန္းမွာ ကိုယ္လံုးတီး မင္းသမီး ေၾကာင္ေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္တာ ၾကည့္ေတာ္မူခဲ့ ဆိုပဲ။  ထားပါေတာ့.. ပုပ္လို႔ ေပၚတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ။

ဒီဘက္ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္ ဆိုတဲ့ စစ္တပိုင္း အစိုးရေခတ္ မွာ ႏိုင္ငံတကာ အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ျပန္ ဝင္ၿပိဳင္လာတယ္။  သတင္းျဖန္႔က်က္မႈ ျမန္တဲ့ အြန္လိုင္း ေခတ္ဆိုေတာ့ လူအမ်ားလည္း စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိၾကတယ္။

ဒီလုိ ကိုယ္ခႏၶာ အလွ အသားေပး ေဖာ္ျပ ဝတ္ဆင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ပြဲေတြမွာ ဗမာမယ္ေတြ ၿပိဳင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ လာတဲ့ ၂၀၁၂ ဝန္းက်င္ အစပိုင္းမွာ တုန္းက စိုးရိမ္စိတ္ ဝင္ခဲ့ဖူးတယ္။  အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ႏိုးၾကားေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမို႔  ေရကူးဝတ္စံု ကို ခလုတ္လာတိုက္ၾကဦးမလားေပါ့။  ဒါေပမယ့္ ဗမာ အမ်ိဳးသားေရး သမား မ်ား ဒါမ်ိဳး မွာ အျမင္ မက်ဥ္း ေခတ္ေနာက္ျပန္ မဆြဲၾကပါဘူး၊ ဝက္ဝက္ကြဲ ေထာက္ခံ အားေပးၾကတယ္။  ၿပိဳင္ပြဲ မဟုတ္ဘဲ အလွ ေဖာ္သူ၊ ေပၚသူ ကို ေတာ့ နင္ပဲငဆ နင့္နင့္သီးသီး သားေျပာ မယားေျပာ ဆိုၾက ဆဲၾကေပမယ့္ ၿပိဳင္ပြဲ ဆိုရင္ေတာ့ ၿပိဳင္သာၿပိဳင္ ဆိုကာ “ျမန္မာေဟ့..” ေၾကြးေၾကာ္ အားေပးၾကတယ္။

ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာ နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ျပည္တြင္းက ခါးခါးသီးသီး မကန္႔ကြက္ မရႈတ္ခ်ၾကတာ ဝမ္းသာ ေက်းဇူးတင္ရတယ္။  ကမၻာ က ေရွးရိုးစြဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဒီလို ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ ၾကတာေတြ ရွိတယ္၊ ရုပ္ပ်က္ရတယ္။

ႏိုင္ငံတကာ မွာ ဒီလို ရုပ္ရည္ နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ အလွ အသားေပး ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ဆန္႔က်င္ၾကရမွာ ေခတ္ေနာက္ျပန္ သမားေတြ အျပင္ တိုးတက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးဝါဒီ အဖြဲ႕အစည္း ေတြလည္း ပါတယ္။  သူတို႔ ကန္႔ကြက္တာၾကေတာ့ သေဘာ ကို ကန္႔ကြက္တာပါ။  ဝါသနာ၊ ဆႏၵ၊ ေရြးခ်ယ္မႈ အရ ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္သူ တဦးခ်င္း ကို၊ ဒါမွမဟုတ္ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု ကို မႏွစ္လို ဆန္႔က်င္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကာယ အလွ ၿပိဳင္ပြဲ ဆိုတဲ့ သေဘာႀကီး တခုလံုး ကို ေထာက္ျပ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း ကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ ခိုင္းၾကတာပါ။

ကမၻာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တိုင္းမွာ သမားရိုးက် ဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ အလွ အပ၊ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိမႈ အစရွိတဲ့ အေရျပား တေထာက္စာ သေဘာ နဲ႔သာ ညီမွ်ျခင္း ခ် ခံရတယ္။  အမ်ိဳးသမီး စြမ္းေဆာင္ရည္ ဟာ ဒီထက္ ပိုေၾကာင္း သက္ေသ သာဓက ျဖစ္စဥ္ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိခဲ့၊ ရွိေနလည္း ‘မ’ နဲ႔ ‘အလွ’ ဟာ ထပ္တူက် ပံုေဖာ္ခံရလ်က္ပဲ ရွိေနေသးတယ္။

အလွကို ဖန္တီးတတ္ျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးတတ္ျခင္း ဟာ လူသားပီသမႈ လူသားတရား မဟုတ္လား၊ ဒါကို ခ်ီးေျမွာက္ စင္ေပၚတင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ သရဖူ ေဆာင္းခိုင္းတာ ဘာမွားသလဲ ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။  ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီး ဂုဏ္ရည္ ဟာ အေပၚယံ အလွ၊ လိင္စြဲေဆာင္မႈ သက္သက္ ‘က်ား’ သတၱဝါႀကီးမ်ား တဏွာ အာသာ ငမ္းငမ္းထ အလွၾကည့္ခံရာ ရုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္းထက္ ပိုေၾကာင္း ကိုေတာ့ မဟာဖို သမား မ်ားကို သတိေပး ေထာက္ျပ ရပါမယ္။  လူ႔အဝန္းအဝိုင္းမွာ အသားက်ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ကို အလွတရား နဲ႔သာ တြဲျမင္ေနမႈ သေဘာကို ေပ်ာက္ေအာင္ တိုက္ထုတ္ရပါမယ္။

ႏိုင္ငံတကာ အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲေတြကလည္း ဒီလို သေဘာ ကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ေအာင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စြမ္းေဆာင္ၾကတယ္။  ၿပိဳင္ပြဲ အမွတ္ေပးမႈ စည္းမ်ဥ္းေတြမွာ ရုပ္ရည္၊ ခႏၶာကိုယ္ အခ်ိဳးအစား စတဲ့ အေပၚယံ အလွ သေဘာ အျပင္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ ရဲ႕ ဉာဏ္ရည္၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ သြက္လက္ခ်က္ခ်ာမႈ၊ ျဖတ္ထိုးဉာဏ္ရွိမႈ၊ အေထြေထြ ဗဟုသုတ စတဲ့ လူသား အရည္အခ်င္း Personality ကိုလည္း စစ္ေဆးတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ထည့္ရပါတယ္။

အခု ဗမာမယ္ ပထမ ရတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပပံု သေဘာကို မသိေပမယ့္ ဒီလို အရည္အေသြး စစ္ေဆးမႈ ေတြ အနည္းအမ်ား ပါမွာသာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ ဟာ ႏိုင္ငံတကာတန္းဝင္ သြက္သြက္လက္လက္ ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာ ေျပာႏိုင္ဆိုႏိုင္ လူေတာတိုးသူေလး ျဖစ္မယ္ ယူဆရပါတယ္။

စကားစပ္ လို႔ တဆက္တည္း ဆိုရရင္ ဗမာ အမ်ား ရဲ႕ ဓေလ့ အက်င့္ မွာ လူမႈ ဆက္ဆံေရး အင္မတန္ အားနည္းပါတယ္။  လူေတာသူေတား အလြန္ မတိုးသူမ်ားပါ။  (စာေရးသူ က်ေနာ္ က အစပါ။)  လူအမ်ားနဲ႔ ဆို ဗမာမ်ား ႏႈတ္စ အာစ နည္းတာမ်ားပါတယ္။  မ်ိဳးျခား ဘာသာ ဒုတိယ စကားနဲ႔ ဆိုရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။  ႏိုင္ငံတကာ မွာ ဆိုရင္ ပိုသိသာတယ္။

ဗမာ မ်ား ႏိုင္ငံတကာ မွာ ပညာ နဲ႔ သြားလာ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ အသက္ေမြးေနတာ အမ်ားႀကီးပါကြာ ျပန္ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ အဆိုပါ ပညာတတ္ ဆိုသူမ်ား ကိုယ္တိုင္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အေရးပါ၊ အရာေရာက္ခ်င္ ေရာက္ေပမယ္ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာေတာ့ ေယဘုယ် သေဘာ အားနည္းၾကတာ မ်ားပါတယ္။  လူထူထူ ရွိရင္ ဗမာအမ်ားဟာ မသာအိမ္ အသုဘရႈ လာသလို မ်က္ႏွာေပးနဲ႔သာ ခပ္မဆိတ္ ထိုင္ေနတတ္ၾကၿပီး တစိမ္းနဲ႔ စကားေျပာဆို ႏႈတ္ဆက္ တဲ့ အေလ့ နည္းလွတယ္။  တိုင္းျပည္က စနစ္ဆိုးဒဏ္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာမွာ လူရာမဝင္ ရာကေန စြဲကပ္ခံတဲ့ မသိစိတ္က အငံု႔စိတ္ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။

အလွမယ္ၿပိဳင္ပြဲ ျပန္ဆက္ရရင္ ဆိုခဲ့သလို လူ႔အရည္အေသြး ကို ေဖာ္ထုတ္ျပသႏိုင္မႈ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္း မွာ ထည့္ထားေပမယ့္ အမွတ္ရာခိုင္ႏိႈင္း အမ်ားစုကေတာ့ အေပၚယံ အလွ၊ အေရျပား တေထာက္စာ က အဓိက သေဘာ ျဖစ္ေနလ်က္ပါပဲ။

ဒီသေဘာကို က်ားဗဟုိျပဳ ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္တဲ့ ဗမာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက ျမင္ၾကည့္ ႏိုင္ရပါမယ္။  အမ်ိဳးသမီး အရည္အေသြး ဆိုတာ ေယာက္်ား မ်ား တန္းတူ က႑ တိုင္း အတြက္ ဆိုတဲ့ အသိ တိုင္းျပည္မွာ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ႏိႈးေဆာ္ရပါမယ္။

အမ်ိဳးသမီး အလုပ္၊ ဝါသနာ၊ စူးနစ္မႈ၊ ထူးခၽြန္မႈ ဟာ အေရျပား အလွ၊ ခႏၶာကိုယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၊ ဖက္ရွင္၊ အလွကုန္ပစၥည္း၊ ဆံပင္ အေရာင္ဆိုးျခင္း၊ အလွ အတြက္ ခြဲစိတ္ျပဳျပင္မႈ ထက္ ပိုေၾကာင္းကို ဗမာျပည္က အမ်ိဳးသမီးမ်ား သမိုင္း အစဥ္အဆက္ စာေပ၊ ဂီတ၊ ပညာ၊ စီးပြား၊ လူမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး အားကစား က႑ စံု မွာ ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။  ဒါကို ေရွ႕တန္းတင္ ပြဲထုတ္ကာ အျဖစ္မရွိဘဲနဲ႔ ေနရာတက္ယူခ်င္၊ အခြင့္အေရး ပိုလိုခ်င္ေနတဲ့ ဗမာ က်ား သတၱဝါ မဟာဖို သမားမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ လိင္ခြဲျခားမႈ အခံ အျမင္ ဒီကရီ အျပည့္ ရွိတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ နဲ႔  စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား အကၽြတ္တရား ရေအာင္ ၾကံေဆာင္ရပါမယ္။

ဗမာ စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုင္ငံေရး အာဏာ ရမွာ မႏွစ္လိုျခင္း ဟာ အာဏာ အက်ိဳးစီးပြား အလိုေလာဘ အေၾကာင္းႀကီးေတြ အျပင္ သူတို႔ထက္ ပိုသိ၊ ပိုတတ္၊ ပို လူရာဝင္၊ လူခ်စ္ခင္ ေထာက္ခံမႈ မ်ားတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆိုတဲ့ အခ်က္လည္း ပါပါတယ္။  ဒါကို ေမေမ့ သားသမီး ကိုဒီမို ဆိုသူ က်ပ္မျပည့္ လံုးေလ်ာ့မ်ားကလည္း “ထဘီ ဝတ္ မိန္းမ တေယာက္” ကို ေၾကာက္ေနတယ္၊ ဘာညာ လိင္ ခြဲျခား အသားေပး ဆိုတတ္ၾကေသးတယ္။

တဘီ ဝတ္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ၊ သံုးေတာင္ဝတ္ဝတ္၊ ဆယ္ေတာင္ မကလို႔ အေတာင္ တစ္ရား ဝတ္ဝတ္ လူမွာ အက်င့္၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ က သာ အခရာ က် တာ မဟုတ္လား။  ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မွာ လိင္ ခြဲျခား ဘာဆိုစရာ လိုသလဲ၊ အရည္အခ်င္း နဲ႔ သီလ က်င့္ဝတ္ ကိုပဲ ယွဥ္ ဆိုရမွာေပါ့။

ထားပါ၊ ဆိုခ်င္တာက ဗမာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြ က႑ တိုင္းမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဦးေဆာင္ ရွိခဲ့ေပမယ့္ လူမႈသတ္မွတ္ခ်က္ အျမင္ သေဘာ ခံယူခ်က္မွာေတာ့ ‘မ’ ဆိုရင္ ‘က်ား’ ထက္ တဆင့္ႏွိမ့္ ျမင္ေနဆဲ ျဖစ္တယ္။  အမ်ိဳးသမီးဆိုရင္ အလွအပ ခံစားမႈ အသားေပး၊ အိမ္ေထာင့္ တာဝန္ ထမ္းဖို႔ သက္သက္၊ လိင္ ေဖ်ာ္ေျဖလိုမႈ အသံုးခ် သက္သက္ သာ ေယာက္်ားႀကီးမ်ား ျမင္ေနဆဲ၊ သမားရိုးက် အမ်ိဳးသမီး အမ်ား ခံယူေနဆဲ ျဖစ္တယ္။  ဒါကို ေပ်ာက္ေအာင္ တိုက္ရပါမယ္။

အခု အလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ ဖက္ရွင္ သရုပ္ျပ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ ေခတ္စား လာ စီးပြား ေစ်းကြက္ မွာလည္း ေအာင္ျမင္၊ ဝင္ေငြ ရ လူသိမ်ား ေခတ္စားေနတာ ေကာင္းပါတယ္။  အေရာင္းျမွင့္တင္ေရး အဓိကက်တဲ့ အရင္းရွင္ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး စနစ္ မွာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ အမ်ားအျပား ပင္ကိုယ္ အလွအပ၊ အရပ္အေမာင္း ကို အသံုးခ် ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ ေတြ အျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း လာႏိုင္တာလည္း က်င့္ဝတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေမးခြန္းေတြ ရွိေပမယ့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳဆိုပါတယ္။  ဗမာအလွမယ္ မ်ား ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ လူႀကိဳက္မ်ားမႈ ကို အသံုးခ် လူမႈေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ အားတက္သေရာ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာလည္း ဝမ္းသာစရာပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ ဗမာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား two pieces ဝတ္လ်က္ကေန ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ၿပီး “ငါတို႔ ဟာ နင္တို႔ ေယာက္်ားႀကီးေတြ မ်က္စိ အရသာ ခံ၊ တဏွာစိတ္ေျဖဖို႔ သက္သက္ မဟုတ္ဘူး၊ ငါတို႔ ရင္ဘတ္ အရြယ္အစား ထက္ ငါတို႔ ဦးေႏွာက္ အရြယ္အစား ကို နင္တို႔ တန္ဖိုးထားတတ္ပါေစ” ဆိုၿပီး လက္ညွိဳး ေငါက္ေငါက္ ထိုး အသံက်ယ္က်ယ္ ထြက္ဖို႔ေတာ့ လိုေနပါေသးတယ္။  ဗမာျပည္က က်ားႀကီးမ်ားလည္း နားလည္ လက္ခံတတ္ဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။

က်ား၊ မ၊ လိင္၊ လိင္တိမ္းညြတ္မႈ၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္ မတူကြဲျပားမႈ အားလံုး ခြင့္တူညီမွ် ဝါဒျဖဴစင္တဲ့ အနာဂတ္ ဗမာျပည္ကို ေမွ်ာ္ရည္လ်က္…။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၀၁ ဇြန္၊ ၂၀၁၄